مدیر عامل هلال احمر یزد خبر داد:

غربالگری تاکنون ۲۰۵ هزار و ۶۶۴ سرنشین خودروی عبوری در یزد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان این‌ که تاکنون ۵۵۶ نفر بیمار مشکوک از ایستگاه‌های تب سنجی به مراکز درمانی استان ارجاع شده‌اند، گفت: از ابتدای فعالیت ایستگاه‌های پایش هلال احمر در مبادی ورودی شهرستان‌های استان یزد تاکنون، ۲۰۵ هزار و ۶۶۴ نفر غرباگری و تب‌سنجی شدند.

به گزارش یزدی نیوزدکتر«محسن حرازی»ضمن بیان این‌ که شیوع ویروس کرونا، استان و کشور را وارد شرایط بحرانی کرده است، اظهار کرد: مهار شیوع ویروس کووید ۱۹ به عزمی ملی و همگانی نیاز دارد.

 
وی با اشاره به این‌ که به صورت میانگین روزانه ۱۴ هزار خودروی عبوری در سطح شهرستان‌های استان غربالگری می‌شوند، افزود: فعالیت ایستگاه‌های امدادی هلال احمر تا پایان رفع کامل آلودگی زیستی در استان ادامه خواهد داشت.
 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به این‌که تاکنون ۷۶ هزار و ۸۳۹ خودرو سواری و ۳۹۸ اتوبوس در محورهای مواصلاتی استان یزد تب سنجی و غربالگری شدند، بیان کرد: طبق آخرین آمارگیری انجام شده تاکنون ۲۰۵ هزار و ۶۶۴ نفر غربالگری و تب سنجی شدند که از این تعداد ۵۵۶ نفر به مراکز درمانی و بهداشتی استان ارجاع داده شده‌اند.
 
حرازی در ادامه در خانه ماندن را بزرگترین کمک مردم به کادر درمانی و بهداشتی دانست و بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر دست ندادن و روبوسی نکردن بین مردم استان جا افتاده است.
 
این مسئول رعایت فاصله ۱.۵ متری از همدیگر را یکی دیگر از الزمات اجرایی برای مقابله با شیوع کرونا و پیشگیری از ابتلا عنوان و تصریح کرد: شهروندان باید اخبار و آموزش‌های لازم در خصوص کرونا را فقط از رسانه‌های رسمی دنبال کرده و به هیچ عنوان به اخبارهای غیررسمی توجه و اعتماد نکنند.
 
وی با اشاره به اهمیت اقدامات انجام شده از سوی امدادگران هلال احمر برای مقابله با شیوع کرونا، گفت: از ابتدای فرآیند کنترل مبادی ورودی استان فقط دو ایستگاه در پایانه مسافربری و راه‌آهن یزد راه‌اندازی شده و با شیوع بیشتر ویروس کرونا در حال حاضر ۲۲ پایگاه غربالگری و تب سنجی از سوی جمعیت هلال احمر در استان یزد برپا و در حال ارائه خدمت هستند.
 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر یزد در پایان خاطرنشان کرد: ۹۰ نفر از پرسنل هلال احمر و ۷۲۳ نفر از اعضای جوان امدادگران آموزش دیده تحت عنوان تیم های اجرایی جمعیت هلال احمر تمام استان را تحت پوشش خدمات خود قرار داده‌اند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..