معاون استاندار خبر داد:

کاهش چشمگیر ۸۸ درصدی سفر به یزد

معاون عمرانی استاندار یزد با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی جابجایی مسافر در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا روز اول فروردین در بخش درون استانی و کاهش متوسط ۸۸ درصدی جابجایی مسافر در بخش برون استانی، گفت: بیسترین ترددهای درون استانی مربوط به محورهای درونی مهریز - یزد و تفت - دهشیر و بیشترین ورودی‎های استان از طرف کر...

به گزارش یزدی نیوز«محسن صادقیان»  با اشاره به کاهش محسوس و چشمگیر ترددهای درون استانی و برون استانی به دنبال شیوع کرونا، اظهار کرد: در حمل و نقل و جابجایی مسافر در بخش درون استانی و برون استانی از ۲۴ اسفند تا ابتدای فروردین شاهد کاهش چشمگیر تردد هستیم.

 
وی با بیان این که منظور از جابجایی، تردد با اتوبوس و مینی بوس و سواری‌های برون استانی و درون استانی است، گفت: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا روز اول فروردین  در بخش درون استانی ۸۰ درصد کاهش جابجایی مسافر داشتیم به طوری که در همین بازه زمانی در بخش برون استانی شاهد کاهش جابجایی مسافر از ۶۰ تا ۹۴ درصد بوده‌ایم که متوسط  این آمار کاهش ۸۸ درصدی را نشان می‌دهد.
 
معاون استاندار افزود: برای مقایسه حمل و نقل و جابجایی مسافر در حوزه برون استانی و درون استانی امسال با همین بازه زمانی در سال گذشته، مشخص شد در این مدت از ۶۰ تا ۹۰ درصد در روزهای مختلف با کاهش مسافر همراه بوده‌ایم.
 
وی با اشاره به ترددهای برون شهری در استان نیز اظهار کرد: به دنبال انتشار ویروس کرونا، ترددهای برون شهری کاهش یافته و شاهد کاهش سفر در این ایام هستیم که این موضوع نشان می‌دهد مردم بیشتر نسبت به ماندن در خانه همت کرده‌اند. 
 
وی با بیان این که بررسی ترددهای برون شهری از ۱۵ اسفند تا ابتدای فروردین‌ ماه همواره با کاهش همراه بوده است، ادامه داد: از ۱۵ اسفندماه ترددهای برون شهری به استان یزد، ۲۴ هزار وسیله نقلیه در هر روز بوده که این رقم نسبت به قبل ۱۳ هزار وسیله نقلیه در روز کاهش یافته است. البته بیشتر این آمار مربوط به تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین بوده که موظف به حمل بار و اقلام ضروری مردم هستند.
 
این مسئول بیشترین ترددهای ورودی و خروجی استان را به ترتیب از سمت کرمان و اصفهان اعلام کرد و گفت: کاهش ترددهای نوروزی در جاده‌های برون شهری امسال به ۶۰ درصد رسیده و در روز اول فروردین امسال نیز نسبت به ابتدای فروردین سال گذشته کاهش ۸۰ درصدی داشته است.
 
صادقیان در پایان ضمن تشکر از مردم به علت کاهش ترددها و سفرها، بیشترین ترددهای درون استانی را مربوط به محورهای مهریز – یزد و تفت – دهشیراعلام کرد و از مردم استان خواست تا به منظور حفظ سلامت جامعه از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..