کرونایی‌ها رب انار بخورند

متخصص طب ایرانی سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر تاثیر برخی مواد غذایی در درمان کرونا و تسریع در آن، استفاده از رب انار را به افراد مبتلا به کرونا و افراد سالم توصیه کرد.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «مجید امتیازی» با اشاره به تاثیر برخی از خوراکی‌ها به درمان بیماری کرونا، گفت: استفاده از این مواد غذایی نمی‌توانند جایگزین درمان شود اما مصرف آن‌ها چه برای افراد سالم و چه بیمار به عنوان کمک کننده به درمان و تسریع سیر درمان و همچنین کمک کننده به سیستم ایمنی توصیه می‌شود.

 
وی استفاده از رب انار را مقوی و موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن افراد دانست و گفت: این ماده غذایی به جهت داشتن «آنتی ویرال» و «آنتی اکسیدان» قوی و میزان قابل توجهی ویتامین «ث» در افزایش قدرت سیستم دفاعی و ایمنی بدن، موثر است.
 
این متخصص طب ایرانی با بیان این که افراد ترجیحاً از رب انار شیرین یا ملس متمایل به شیرین استفاده کنند، افزود: به افراد توصیه می‌شود تا حد امکان از مصرف خوراکی‌های سرخ کردنی پرهیز کنند و روغن مورد استفاده در خوارکی‌هایشان نیز تا حد امکان متعادل باشد و از روغن‌های طبیعی، سالم و مورد اطمینان استفاده کنند.
 
امتیازی در مورد دیگر توصیه‌های غذایی یا درمان‌های دارویی و گیاهی نیز تصریح کرد: مصرف سوپ برنج شامل برنج، تره، جعفری، گشنیز، شنبلیله، روغن زیتون، کمی نمک، پیاز، گوشت سینه مرغ یا بلدرچین و رب انار شیرین یکی از انواع سوپ‌های مقوی در این دوره است.
 
این متخصص طب ایرانی سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد استفاده از دم‌کرده‌ها و نوشیدنی‌های مختلف را با توجه به شرح حال و شرایط بیمار جهت درمان وی موثر خواند و در پایان گفت: یکی از ساده‌ترین و سهل‌الوصول‌ترین آنها استفاده از ترکیب ساده آب و عسل یا ترکیب آب و عسل و آب لیمو ترش است و برای کنترل برخی علایم بیماری مانند سرفه شدید نیز یکی از بهترین توصیه‌ها استفاده از شربت زوفا است که در بازار هم موجود است. 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..