هشداری به مسافران نوروزی برای ماندن در اقامتگاهشان

آغاز سال جدید با ۱۴۹ جانباخته کرونا در کشور /ابتلای ۱۲۳۷ نفر دیگر

معاون بهداشت وزیر بهداشت شمار جانباختگان کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته را ۱۴۹ نفر اعلام کرد و گفت که طی این مدت ۱۲۳۷ نفر جدید نیز به این ویروس مبتلا شدند.

به گزارش یزدی نیوزعلیرضا رییسی درباره آخرین وضعیت کووید ۱۹ در کشور گفت:‌  بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۲۳۷ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۹ هزار و ۶۴۴ نفر رسیده است.

 
وی با بیان اینکه خوشبختانه ۶۷۴۵ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده‌اند، گفت: این آمار روز به روز در حال افزایش است اما باید این بیماری را جدی گرفت و برای قطع چرخه انتقال آن در خانه ماند.
 
رییسی از جانباختن ۱۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت:‌ با احتساب این آمار ، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۴۳۳ نفر رسید.
 
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درباره آمار تفکیکی بیماران شناسایی شده که طی ۲۴ ساعت گذشته ابتلایشان به کووید۱۹ در کشور قطعی شده گفت:‌ همچنان بیشترین مورد مربوط به استان تهران با ۲۲۰ مبتلای جدید است.
 
وی افزود: دراستان‌های قم  ۳۶، گیلان ۹۹، اصفهان ۱۴۵، البرز ۹۵، مازندران ۸۴، مرکزی ۱۷، قزوین ۸، سمنان ۵۲، گلستان ۱۵، خراسان رضوی ۴۸، فارس ۵۰، لرستان ۹، آذربایجان شرقی ۵۵، خوزستان ۱۰، یزد ۴۹، زنجان ۴۴، کردستان ۱۵، اردبیل ۳۵، کرمانشاه ۵، کرمان ۱۲، همدان ۲۲، سیستان و بلوچستان ۸، هرمزگان ۱۷، خراسان جنوبی ۱۸، چهارمحال و بختیاری ۳، ایلام ۲۰، آذربایجان غربی ۲۷، کهگیلویه و بویراحمد ۱، بوشهر یک و خراسان شمالی ۱۷ مورد جدید شناسایی شده است.
 
وی با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا در ۱۳ استان کشور روبه‌کاهش است، گفت: از افرادی که به هردلیلی به سفر رفته‌اند، می‌خواهیم تا در اقامتگاه خود بمانند و به دید و بازدید و گردش نروند. همچنین در صورت مشاهده علائم ابتلا نیز به مراکز بهداشت  و درمان مراجعه کنند. امیدواریم در سال ۹۹ این بیماری هرچه سریعتر ریشه‌کن شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..