درخواست مدیر کل میراث فرهنگی یزد از مردم:

سفرتان به یزد را لغو نکنید به تعویق بیاندازید

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از مردم خواست تا به منظور حمایت از صنعت گردشگری و با درک وضعیت فعلی فعالان این صنعت، سفر خود را به جای لغو کردن، به تعویق بیاندازند و پس از بحران کرونا از حداکثر امکانات و امتیازات، تخفیف‌ها و برنامه‌های متنوع گردشگری یزد با همان هزینه‌های رزرو شد...

به گزارش یزدی نیوز«سیدمصطفی فاطمی» با اشاره به این که تعداد زیادی از مسافران سفر خود را به یزد لغو کرده‌اند، اظهار کرد: از ابتدای پیشآمد بحران کرونا، توصیه ما به واحدهای اقامتی و هتل‌ها جلب رضایت مشتری و بازگرداندن هزینه‌های رزرو بنا به درخواست مشتریان بود تا به هر طریقی مشتری از رضایت کافی برخوردار باشد.

 
وی افزود: در عین حال، توصیه ما به گردشگران به تعویق انداختن سفرها به جای لغو آن‌ها و تعیین مهلت یک ساله برای شناور ماندن رزروها بود چرا که در شرایط کنونی تمام برنامه‌های متنوع نوروز یزد لغو و به تابستان موکول شده  لذا پیشنهاد مشخص میراث فرهنگی استان یزد به گردشگران و مسافران این است که برنامه سفر را به جای لغو کردن به زمان دیگری انتقال دهند و پس از بحران کرونا به یزد سفر کنند.
 
مدیر کل میراث فرهنگی یزد با تاکید بر این که هتل‌ها و اقامتگاه‌ها و سایر تاسیسات گردشگری وضعیت خوبی در شرایط کنونی ندارند، گفت: متاسفانه در این بحران با هتلی مواجه هستیم که هزینه‌های رزرو را صرف حقوق پرسنل و تهیه اقلام ضروری و تدارک برنامه‌های عید نوروز کرده است و در حال حاضر برای بازگرداندن هزینه‌های مشتریان با سختی زیادی مواجهه هستند و بعضاً از طریق تسهیلات نسبت به بازگشت هزینه‌های رزرو اقدام کرده‌اند.
 
فاطمی وضعیت سایر تاسیسات مانند آژانس‌های گردشگری را نیز بسیار نامطلوب علام کرد و گفت: آژانس‌های گردشگری هم برای بازگرداندن هزینه‌های رزروی مشکلاتی مانند ناتوانی در بازپس گرفتن هزینه‌ها از هتل‌ها و پروازها را دارند و در حال حاضر با چالش زیادی روبرو هستند که آن‌ها را با مشکلات بزرگی روبرو کرده است.
 
این مسئول در پایان خواستار درک شرایط کنونی از سوی گردشگران و مسافران شد و گفت: خواهشمندیم تا مردم زمان سفر خود به یزد را برای کمک به فعالان گردشگری به تعویق بیندازند و با هزینه‌های رزرو شده قبلی، با حداکثر امکانات، امتیازات و تخفیف‌ها و برنامه‌های متنوع پیش‌رو به یزد سفر کنند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..