دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای یزد ماسک و گان تولید می‌کنند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد از تولید مایک و گان برای استفاده کادر درمانی بیمارستان شهید صدوقی یزد توسط دانشکده های دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزشاکر اردکانی اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد با استفاده از ظرفیت کارگاه‌های دانشجویی طراحی دوخت در دو دانشکده دختران حضرت رقیه (س) یزد و دختران میبد اقدام به تولید ماسک و گان برای استفاده کادر درمان و بیماران کرونایی بیمارستان‌های یزد کرده است.

 
وی افزود: این دانشگاه با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و نیاز مبرم کادر درمان و بیماران کرونایی به ماسک بهداشتی و لباس‌های ایزوله اقدام به تولید کرده اند.
 
شاکر اردکانی ضمن قدردانی از همکاران پرتلاش و نیک اندیش دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای دختران حضرت رقیه (س) و دختران زهرایی میبد در خدمت به جامعه اظهار داشت: این دانشکده‌ها با کار خود، بخشی از رسالتشان که ارائه خدمات اجتماعی است را پوشش دادند.
 
وی عنوان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به ماهیت کاربردی بودن، ظرفیت تجهیزات و منابع انسانی موجود رسالتش در جامعه بیشتر است و آنچه که این روزها شاهد انجام آن هستیم جز وظایف ذاتی آموزش مهارتی به‌شمار می‌رود.
 
شاکر اردکانی یادآور شد: در پی اعلام نیاز ستاد مبارزه با بیماری کرونا در استان به ماسک‌های بهداشتی تصمیم به استفاده از ظرفیت و امکانات این دانشگاه در تهیه ماسک و لباس ایزوله گرفته شد و این طرح به همت کارکنان، اساتید و دانشجویان این دانشگاه، کانون کارآفرینی استان و خیرین با صدور مجوزهای لازم بهداشتی آغاز شده است.
 
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد عنوان کرد: این دانشکده‌ها در حال حاضر روزانه حدود ۴ هزار ماسک با الیاف و نسوج مخصوص تولید می‌کنند که پس از استریل شدن در پژوهشگاه انرژی اتمی تفت تحویل بیمارستان‌های شهید صدوقی یزد، ضیایی اردکان و امام جعفر صادق (ص) میبد می‌شود.
 
وی افزود: تولید گان و سایر موارد مورد نظر ستاد پیشگیری از کرونا نیز در برنامه تولید این دانشگاه قرار دارد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..