افتتاح شبکه جدید دادگستری یزد جهت ارائه خدمات قضایی الکترونیک

شبکه جدید داخلی دادگستری استان یزد جهت ارائه خدمات قضایی الکترونیک با حضور رئیس کل دادگستری استان یزد از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش یزدی نیوزعزیز صابریان» معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد در آیین افتتاح شبکه جدید داخلی جدید، اظهار کرد: ارایه خدمات الکترونیک قضایی، از طرح‌های بزرگ و مهم دستگاه قضایی است که مورد توجه و تأکید مدیران عالی دستگاه قضایی است.

 
وی افزود: بدون تردید اجرای این طرح، گام مهمی در جهت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستگاه قضایی و توسعه حکومت الکترونیک در کشور به شمار می‌آید.
 
این مقام قضایی در خصوص دادرسی الکترونیک بیان کرد: دادرسی الکترونیک فرایندی نوین است که می‌تواند بسیاری از مشکلات روند دادرسی در نظام حقوقی، سنتی را برطرف ساخته و کمک بزرگی در جهت تحقق هدف اساسی حقوق، یعنی برقراری عدالت و پاسخگویی قانونی در کوتاهترین زمان باشد.
 
وی تصریح کرد: به لطف دادرسی الکترونیک، محدودیت های زمانی و مکانی به طرز شگرفی کاهش یافته و کاهش هزینه‌های سیستم قضایی، افزایش سرعت انجام کارها، انسجام در مجموعه اطلاعات سیستم قضایی و افزایش امنیت قضایی و اداری از دیگر دستاوردهای دادرسی الکترونیک است.
 
صابریان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف و کسب نتیجه کامل وجود زیر ساخت های الکترونیک استاندارد و به روز لازم و ضروری است.
 
این مسئول در خصوص آخرین دستاوردهای معاونت فناوری اطلاعات دادگستری عنوان کرد: برای به نحو احسن انجام دادن خدمات و به روز رساندن و تهیه زیرساخت های لازم در این زمینه این معاونت موفق شده است که شبکه‌های محلی جدیدی را با آخرین فناوری روز مورد تایید مرکز فناوری قوه قضاییه در مجتمع شهید بهشتی، دادسرای یزد، اجرای احکام کیفری و شهرستان های اردکان، میبد، تفت، مهریز و خاتم احداث کند.
 
معاون دادگستری یزد اضافه کرد: در اجرای این طرح‌ها، ۱۶۵ هزار و ۱۴۰ متر کابل کشی انجام شد و ۹ هزار و ۴۷۵ عدد ترانک، یک هزار و  ۸۶۳ ایستگاه کاری و ۱۴عدد رک نیز نصب شد.
 
وی اعتبار اجرای این طرح را ۱۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این اعتبار از محل اعتبارات مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه تأمین شده که زمینه ساز اجرای سیستم اکتیو دایرکتوری، ارتقاء امنیت شبکه و افزایش سرعت دسترسی کارکنان به سیستم شده است.
 
 به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، صابریان در پایان ابراز کرد: استان یزد در حال حاضر از لحاظ زیر ساختی و امکانات فناوری به روز و استاندارد، یکی از برترین استان های کشور است و امید است همکاران در استفاده بهینه از آن تلاش لازم را داشته باشند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..