روش‌های خود مراقبتی بیماران کرونایی بعد از ترخیص

افراد مبتلا به بیماری کرونا که بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند تا مدت‌ها ناقل ویروس هستند و باید برای مراقبت از آن‌ها برخی مسائل را رعایت کرد.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «مینو سپهر» در این خصوص با اشاره به اهمیت روش‌های مراقبت از بهبود یافتگان مبتلا به کرونا پس از ترخیص از بیمارستان، اظهار کرد: بیماران باید پس از ترخیص از بیمارستان باید در یک اتاق مجزا از سایر اعضای خانواده استراحت کرده و تعداد دفعات خروج از اتاق را به حداقل برسانند.

 
وی افزود: توصیه می‌شود افراد سعی کنند از سایر اعضای خانواده یک متر فاصله بگیرند و محل خواب خود را با فاصله انتخاب کنند.
 
رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان یزد در ادامه با بیان این که بیماران بهبود یافته کرونایی باید ظرف غذا، قاشق و چنگال خود را از سایرین مجزا کنند، گفت: مصرف داروهای تجویز شده به صورت منظم در زمان‌های مقرر برای بهبودیافتگان ضروری است.
 
سپهر با اشاره به این‌که به هیچ عنوان تا ۱۴ روز به کسی اجازه ندهید به عیادت بیمار ترخیص شده بیاید، تصریح کرد: لباس‌ها، ملحفه‌ها و حوله‌های حمام و دستشویی بیمار را به طور مجزا از سایر لباس‌ها با مایع یا پودر لباسشویی و با آب ۶۵-۹۵ درجه سانتی‌گراد بشویید و به طور کامل خشک کنید و لباس‌های کثیف فرد بیمار را داخل کیسه بگذارید و درب آنرا ببندید.
 
این مسئول بیان کرد: بیماران در صورت عطسه و سرفه بهداشت تنفسی را رعایت کنند و زباله‌های خود را در داخل سطل زباله دردار بریزند.
 
 به نقل از معاونت پژوهشی علوم پزشکی یزد، رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: سرویس های بهداشتی حتما به صورت روزانه با مخلوط آب و وایتکس ضدعفونی شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..