اردکان و میبد در مقابله با کرونا یکی شدند

در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا جلسه مشترک شورای تأمین شهرستان‌های اردکان و میبد برگزار و تصمیمات اتخاذ شده، برای همه واحدهای صنفی این دو شهرستان لازم‌الاجرا اعلام شد.

به گزارش یزدی نیوزشهرستان های همجوار اردکان و میبد در استان یزد که بر اساس نقشه جغرافیایی دو شهر به هم چسبیده در بخش شمال غربی این استان هستند، در جلسه مشترک شورای تأمین مصوباتی را وضع کردند که برای همه واحدهای صنفی دو شهرستان لازم‌الاجرا اعلام شده است.

 
بر اساس این مصوبات، تمامی اصناف شهرستان‌های اردکان و میبد به‌ غیر از واحدهای توزیع مواد غذایی شامل سوپرمارکت، میوه‌فروشی، نانوایی، قصابی، مرغ و ماهی، خواربارفروشی، شیر و ماست با رعایت پروتکل بهداشتی تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شد.
 
همچنین، نانوایی‌های اردکان و میبد مکلف‌ شدند با افزایش ساعت پخت و بسته‌بندی بهداشتی نان از عرضه مستقیم به‌ صورت گذشته خودداری کنند و در راستای اجرای دقیق مصوبه، اتحادیه نانوایان با همکاری تعزیرات و مرکز بهداشت ضمن نظارت کامل و دقیق، با هرگونه تخلف احتمالی برخورد قانونی انجام دهند.
 
در ادامه این مصوبات آمده است: تمام فروشگاه‌های بزرگ و هایپرمارکت‌ها در سطح شهرستان‌های اردکان و میبد تا اطلاع ثانوی تعطیل است و این فروشگاه‌ها می‌توانند اجناس و مایحتاج ضروری مردم را به‌ صورت اینترنتی و تلفنی سفارش گرفته و از طریق پیک ارسال کنند.
 
براساس همین مصوبات، دفن اجساد و نحوه غسل دهی بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و بر اساس نظر کارشناسان انجام می‍‌شود و پمپ‌بنزین‌ها باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام و شبکه بهداشت نظارت بر این مهم را بر عهده داشته باشد.
 
همچنین دو مصوبه مهم در خصوص تعطیلی واحدهای صنعتی و تشدید نظارت بر تردد خودروها منوط به تأیید از سوی شورای تأمین استان شد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..