معاون جوانان یزد تاکید کرد:

لزوم اعتمادآفرینی و اطلاع‌رسانی بیشتر برای همراهی جامعه در رعایت نکات بهداشتی

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با بیان این که بی‌اعتمادی عامل اصلی رعایت نکردن نکات بهداشتی برای مقابله با کرونا توسط برخی افراد است، اطلاع رسانی و تبلیغات و استفاده از افرادی که بیشترین اعتماد جامعه و محبوبیت دارند را در رعایت همه جامعه موثر دانست.

به گزارش یزدی نیوز«احمد طالبی»  ضمن اشاره به این که روند مسئولیت پذیری اجتماعی در یزد روند کند اما مطلوبی در مقابله با کرونا دارد، اظهار کرد: هر کدام از ما به عنوان فردی که در جامعه زندگی می‌کند، یک سری مزایا از جامعه دریافت می‌کنیم و در مقابل این مزایا، مسئولیتی را بر عهده داریم به عبارتی همانند نقش‌آفرینی جامعه در حفظ و بقای افراد، ما نیز باید در حفظ جامعه نقش داشته باشیم.

 
وی اضافه کرد: ممکن است برخی افراد نسبت به وجود بیماری کرونا حساسیت و نگرانی بیش از حدی نداشته باشند اما مسئولیت اجتماعی آنان نیز ایجاب می‌کند که این نگرانی را در مورد جامعه قائل شوند و رفتاری انجام ندهیم که باعث گسترش بیماری شود.
 
این فعال اجتماعی از رعایت حداکثری نکات بهداشتی در یزد یاد کرد و گفت: خیابان‌ها بسیار خلوت‌تر شده‌ و کسب و کارها تعطیل شده است اما اگر در این میان تعداد کمی هم نسبت به رعایت نکات بهداشتی کوتاهی کرده و در خانه نمانند، تمام تلاش‌ها بی‌فایده می‌شود.
 
وی در این رابطه افزود: متاسفانه تصور نقش نداشتن عده‌ای از افراد در شیوع این بیماری، تصور درستی نیست چرا که این رفتار همانند وضعیت جامعه‌ای است که در آن همه نکات ایمنی را رعایت می‌کنند اما عده‌ای با بی‌احتیاطی منجر به بروز حوادث شده و سلامت سایر افراد را نیز به خطر می‌اندازند، پس همه باید نسبت به رعایت مسئولیت اجتماعی خود در جامعه اقدام کنند.
 
طالبی بی‌مسئولیتی در برخی از افراد را خاص مردم ایران ندانست و گفت: من معتقد هستم که بقیه دنیا هم با این مشکل مواجه هستند و ما نمی‌توانیم آن را به تنها شهر و کشور خودمان اختصاص دهیم اما در نهایت وظیفه همگانی رعایت نکات ایمنی است.
 
یک فعال اجتماعی: ایجاد محدودیت‌های تردد در خیابان‌ها با اقداماتی مانند حکومت نظامی و اقدامات مشابه غیرعملیاتی است.وی ایجاد محدودیت‌های تردد در خیابان‌ها با اقداماتی مانند حکومت نظامی و اقدامات مشابه را غیر عملیاتی عنوان کرد و گفت: متاسفانه بی‌اعتمادی به جامعه عامل اصلی رعایت نکردن برخی از افراد و کند بودن همراهی جامعه است و باید با اطلاع رسانی و تبلیغات افراد را آگاه کنیم و در این راستا با استفاده از افرادی که بیشترین اعتماد جامعه به آن‌هاست و افراد محبوبی هستند نسبت به صحبت با مردم و اطلاع رسانی در این باره اقدام کرد.
 
معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان در پایان روند حساسایت مردم نسبت به کرونا در یزد را روندی رو به افزونی عنوان کرد و گفت: در یزد در حد خوبی شاهد رعایت نکات بهداشتی هستیم و این روند روز به روز بهتر خواهد شد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..