ابرکوهی‌ها برای مقابله با کرونا لباس رزم پوشیدند

به دنبال شیوع ویروس کرونا در شهرستان ابرکوه، اقشار مختلف مردم و گروه‌های جهادی به صورت خودجوش وارد میدان شده و هر کدام به شیوه‌های مختلف لباس رزم مبارزه با کرونا را بر تن کردند.

به گزارش یزدی نیوزبه دنبال گزارش دو مورد قطعی ابتلا به کرونا در شهرستان ابرکوه و همچنین اعزام و بستری تعدادی از موارد مشکوک به مرکز استان با توجه به کمبود برخی امکانات و تجهیزات از جمله ماسک و دستکش در شهرستان، مردم ابرکوه برای مقابله با انتقال و شیوع کرونا ویروس به مشارکت با مسئولان شهرستان پرداختند.

 
تعدادی از بانوان بخش بهمن در این شهرستان نیز به همت دفتر امام‌ جمعه این بخش، هر روز به تهیه و توزیع ماسک همت کرده و آن را به مراکز پرتردد از جمله بانک‌ها عرضه می‌کنند و تلاش دارند به زودی این ماسک‌ها در سطح گسترده‌تری تولید و در اختیار عموم مردم قرار دهند.
 
در شهر ابرکوه نیز تعدادی از بانوان در یک تولیدی مشغول تهیه لباس ویژه بیمارستان و همچنین ماسک شده‌اند که فعالیت خود را در قالب گروه «جهادگران سلامت» منسجم کرده و با قدرت ادامه می‌دهند.
 
بسیجیان و گروه‌های جهادی شهرستان نیز در بخشی دیگر از فعالیت‌های مردمی با همکاری هیئت امنا حسینیه‌های هر محله در قالب اکیپ‌های شبانه به ضدعفونی و گندزدایی معابر، خیابان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و محلات می‌پردازند.
 
پخش بروشورهای شبکه بهداشت و درمان که حاوی نکات آموزشی پیرامون چگونگی مراقبت شخصی در مقابل کرونا، توصیه‌های بهداشتی مربوطه و سایر نکات ایمنی در شهر توسط جوانان از دیگر برنامه‌های مردمی مقابله با کرونا در ابرکوه است.
 
عده‌ای از جوانان فعال در حوزه فضای مجازی و رسانه نیز با راه اندازی پویش اطلاع‌رسانی کرونا در شهرستان به انتشار اخبار، اطلاعیه‌ها، نکات آموزشی، توصیه‌های بهداشتی مرتبط با کرونا ویروس در پیام‌رسان‌های پرطرفدار شهرستان می‌پردازند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..