مدیرکل انتقال خون استان یزد:

کرونا ذخائر خونی استان یزد را به شدت کاهش داد

مدیرکل انتقال خون استان یزد از کاهش شدید ذخائر خونی استان به دلیل شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزنقی تقوایی اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا در کشور، میزان مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون استان کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

 
مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به آخرین آمار مراجعه مردم جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان یزد افزود: با شیوع بیماری کرونا در کشور میزان مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون کاهش چشمگیری پیدا کرده است.
 
تقوایی ادامه داد: نیاز بیمارستان‌ها به خون و انواع فرآورده‌های خونی از همین مراکز تأمین می‌شود اما اگر به همین روال پیش برویم به دلیل کاهش مراجعه مردم در زمینه تأمین خون بیماران و نیازمندان با مشکل مواجه خواهیم شد.
 
وی افزود: تمام مراحل خون گیری با رعایت استریل کامل باتوجه به استانداردهای بین‌المللی و کشوری صورت می‌گیرد و کادر خون گیرنده نیز رعایت موارد بهداشتی را مورد توجه ویژه دارند.
 
مدیر کل انتقال خون استان یزد عنوان کرد: همشهریان می‌توانند در روز جمعه ٢٣ اسفند از ساعت ٨ تا ١٣ به اداره کل انتقال خون یزد واقع در میدان ابوذر مراجعه کنند.
 
وی یادآور شد: مرکز انتقال خون استان یزد در ایام تعطیلات نوروز نیز روزهای ۲۹ اسفند، دوم، سوم، چهارم و دوازدهم فروردین از ساعت هشت صبح تا یک بعدازظهر در میدان ابوذر و در روز چهارم و دوازدهم فروردین نیز در مرکز اردکان دایر است و در سایر روزهای غیرتعطیل نوروز نیز فعالیت در این مراکز روند روزهای عادی را دارد.
 
تقوایی خاطر نشان کرد: همشهریان می‌توانند هر روز از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۹ به مرکز میدان ابوذر مراجعه کنند و مراکز اردکان، میبد و آزادشهر نیز هر روز از ساعت هشت صبح تا ۱۳:۳۰ آماده خون گیری از اهداکنندگان است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..