دادستان ابرکوه مطرح کرد:

ضرورت قطع ارتباط مردم برای مقابله با کرونا حتی با تعطیلی مساجد

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه گفت: یکی از ضروریات برای مقابله با بیماری کرونا قطع ارتباط مردم باید یکدیگر است که حتی به قیمت تعطیلی مساجد باید این اقدام در جهت صیانت از حقوق عامه و رعایت بهداشت عمومی صورت گیرد.

به گزارش یزدی نیوز«میثم رنجبر» در جلسه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و روند افزایشی و سرعت انتقال بیماری، یکی از راه‌های کنترل آن قطع ارتباط مردم با یکدیگر با تعطیلی مراسمات و تجمعات عمومی است تا بتوانیم این روند انتقال را کنترل کنیم.  

 
وی با بیان این که وضعیت برخی محلات در شهرستان بحرانی است، اذعان کرد: با توجه به اینکه اغلب افرادی که در مساجد حضور می‌یابند دارای کهولت سن و یا بیماری‌های مختلف هستند، ضروری است تا برگزاری نماز جماعت در مساجد به دلیل صیانت از حقوق عامه و رعایت بهداشت عمومی تعطیل شود.
 
رنجبر تصریح کرد: اطلاع‌رسانی عمومی، تأمین نیازهای بیمارستان و کادر درمانی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده و تعطیلی برخی اماکن عمومی از جمله رستوران‌ها، بومگردی ها، کافه‌ها و مشاغلی همچون آرایشگری، سه اقدام اصلی و محوری در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا است.
 
وی تأکید کرد: در رابطه با تعطیلی اماکن و مشاغل نامبرده مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا کفایت می‌کند که در صورت مقاومت مالکان و رعایت نکردن این مصوبه، دادستانی وارد عمل شده و واحد متخلف را پلمپ خواهد کرد.
 
این مقام قضایی بر تعطیلی مراسمات خانگی نیز تأکید کرد و ادامه داد: در رابطه با وضعیت زندانیان ذکر این نکته حائز اهمیت است که تا کنون ۳۵ درصد از جمعیت زندانیان کل کشور کاهش یافته و بازداشتگاه ابرکوه نیز در حال کاهش جمعیت کیفری است.
 
رنجبر همچنین با اشاره به ساماندهی اتباع بیگانه، اضافه کرد: برخورد قاطع با دست‌فروش‌ها و خریداران ضایعات نیز در دستور کار قرار دارد که نیروی انتظامی مسئولیت آن را بر عهده دارد.
 
دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه با بیان ای نکه حفظ بهداشت عمومی نیز یکی از مصادیق امنیت در جامعه است، افزود: مسئولین دستگاه قضا در شهرستان ابرکوه در کنار سایر مسئولان تلاش می‌کنند تا هر چه سریع‌تر از این بحران عبور کنیم.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..