تغذیه مناسب، سپر دفاعی در مقابله با کرونا ویروس

کارشناس تغذیه از باید‌ها و نباید‌هایی خوردنی می‌گوید که باید در این شرایط کرونایی رعایت کنیم.

به گزارش یزدی نیوزارشناس تغذیه گفت: عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، بیماری‌های کلیوی و قلبی و سوء تغذیه دارد و خوراکی‌های نامناسب در ابتلا به ویروس کرونا موثر هستند

خوشبین افزود: در هر شرایط و گروه سنی، به طور روزانه با مصرف چهار واحد میوه و چهار واحد سبزی مانند، نارنج، لیموترش، انواع مرکبات، فلفل سبز و سبزیجات می‌توان مقاومت بدن را بالا برد.
وی با اشاره به اهمیت روی، آهن و ویتامین آ در تقویت سیستم ایمنی بدن اظهار داشت: مصرف انواع مغزیجات مانند گردو، بادام، سبزیجات با برگ‌های تیره و کدو حلویی به عنوان دسر و سوپ نقش بسزایی در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا دارد.
خوشبین ادامه داد: از مصرف سوسیس، کالباس، انواع فست فود، غذا‌های چرب، غذا‌هایی که خوب پخته نشده (مثل تخم مرغ عسلی و نیمرو، کباب‌هایی که مغز پخت نشده اند)، انواع شیرینی جات و روغن‌های جامد خودداری شود.
کارشناس تغذیه افزود: اگر براساس گفته سازمان بهداشت جهانی از همه گروه‌های موادغذایی استفاده کنیم به مکمل نیازی نداریم، ولی استفاده از مولتی ویتامین در این حالت مشکلی ندارد، ولی بیشتر بر پیشگیری تاکید داریم و مصرف مکمل‌های حاوی پروبیوتیک همانند ماست‌های پروبیوتیک، دوغ کفیر پاستوریزه و ویتامین دی را توصیه می‌کنیم.
وی تأکید کرد: بادام، بادام زمینی، فندق، روغن آفتابگردان، ذرت و سویا که شامل ویتامین E هستند در تقویت سیستم ایمنی نقش دارند و هم چنین استفاده از پروتئین‌ها مانند گوشت پخته شده، تخم مرغ و حبوبات نیز برای جلوگیری از ابتلا به کرونا مفید هستند.
این متخصص تغذیه خاطرنشان ساخت: با نوشیدن کافی آب و مایعات گرم، دهان را مرطوب نگه داشته تا این شرایط کرونایی را به سلامتی پشت سر بگذاریم.
خوشبین به مبتلایان به کرونا ویروس توصیه کرد: به دلیل ضعف در زمان بیماری، انواع حبوبات، سبزیجات، کدو حلوایی و مواد غذایی پروتئین دار را مصرف کنند.
وی در پایان به اشاره به مصرف مایعات گرم در زمان بیماری تاکید کرد: بیماران به دلیل مشکلات تنفسی از مصرف انواع ادویه جات و سرخ کردنی‌ها پرهیز کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..