پس از ۹ سال پژوهش مستمر؛

تاریخ اجتماعی زرتشتیان یزد در قالب ۳ جلد کتاب منتشر شد

علی اکبر تشکری، محقق و پژوهشگر یزدی از نشر کتاب تاریخ اجتماعی زرتشتیان یزد خبر داد و گفت: این کتاب توسط مرکز ایران‌شناسی دانشگاه کالیفرنیا در اختیار پژوهندگان قرار می گیرد.

به گزارش یزدی نیوزعلی اکبر تشکری  اظهار داشت: پس از ۹ سال پژوهش و تحقیق مستمر و مستقیم روی تاریخ اجتماعی زرتشتیان یزد که مستند به اسناد دست اول بوده و تاکنون پژوهشی در این سطح صورت نگرفته است، این اثر توسط مرکز ایران‌شناسی دانشگاه کالیفرنیا در اختیار اختیار پژوهندگان قرار می‌گیرد.

 
وی عنوان کرد: این کتاب در سه جلد تنظیم شده که جلد نخست از ورود اسلام به ایران تا تشکیل انجمن ناصری در یزد را شامل می‌شود.
 
تشکری بیان کرد: جلد دوم این کتاب، تحولات اجتماعی زرتشتیان از انجمن ناصری تا سقوط سلسله قاجار را به بحث و بررسی می‌گذارد و در نهایت جلد سوم، حیات اجتماعی، زرتشتیان در دوران پهلوی تا انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران روزگاری کانون زرتشتیان بوده است، این کتاب در واقع تاریخ اجتماعی زرتشتیان و زندگی مسالمت آمیز آنها با مسلمین را در دوره‌های مختلف به نمایش گذاشته است.
 
منبع:خبرگزاری مهر

۱ دیدگاه

  • میلاد عجمی

    امیدوارم این کار ارزشمند دکتر تشکری در ایران هم به چاپ برسه
    بنده که افتخار شاگردی دکتر تشکری رو داشتم طی سه سال گذشته دیدم که چقدر برای این کتاب زحمت کشیدن و خالی از لطف نیست که بتونیم در ایران به این کتاب دسترسی داشته باشیم