آغاز آزمایش تخصصی تشخیص ابتلا به کرونا در یزد

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد گفت: با تقویت زیرساخت‌های لازم از هفدهم اسفند آزمایش تخصصی تشخیص تست ابتلا به کرونا در بیمارستان شهید صدوقی یزد انجام می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزدکتر«محمدرضا دهقانی» با اشاره به اهمیت اقدامات انجام شده و دردستور کار دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برای مقابله بیش از پیش با شیوع کرونا، اظهار کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم از هفدهم اسفندماه ۹۸ فرآیند نمونه‌گیری و آزمایش تشخیص تست کرونا ویروس در استان یزد انجام می‌شود.

 
وی با بیان این‌که تاکنون آزمایش تشخیص تست کرونا در تهران انجام می‌شده و ما بعد از ارسال نمونه منتظر پاسخ ارسالی می‌ماندیم، افزود: آزمایشگاه مرکز تحقیقات ژنتیک بیمارستان شهید صدوقی یزد به دستگاه تست تشخیص کرونا مجهز شده و این مهم در استان انجام می‌شود.
 
سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا ویروس، در ادامه گفت: با راه‌اندازی این آزمایشگاه در یزد پروسه انجام آزمایش تا رسیدن به پاسخ به کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌رسد و قطعاً تأثیر مثبتی بر کنترل شیوع کرونا در یزد خواهد داشت.
 
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، با اشاره به اهمیت مشارکت مطلوب شهرداری یزد در بحث مدیریت شیوع کرونا در استان، تصریح کرد: درحال حاضر پنج دستگاه تست کروناویروس در کشور وجود دارد که از این تعداد یک دستگاه توسط شهرداری یزد خریداری و در این استان نصب شده است.
 
وی پیشگیری از ابتلا به کرونا را یکی از مهمترین رسالت مسئولان و اقشار مختلف دانست و خاطرنشان کرد:‌ ریشه کن کردن کرونا ویروس مستلزم همراهی مستمر مردم در رعایت بهداشت فردی و توجه به توصیه‌های بهداشتی است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..