معاون غذا و داروی علوم پزشکی یزد خبر داد:

توزیع ضدعفونی کننده‌های دست از شنبه در تمام داروخانه‌های یزد

معاون غذا و داروی دانشگاه شهید صدوقی یزد از توزیع مواد ضدعفونی‌کننده دست از شنبه هفدهم اسفندماه در تمام داروخانه‌های سراسر استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدحسین مصدق» با اشاره به این که مشکل کمبود ماسک یک مسئله‌ای کشوری است، اظهار کرد: هر چند استفاده از ماسک ضروری است اما استفاده از آن برای افراد سالم توصیه نمی‎شود و تنها دو گروه افراد سرماخورده و افراد مشکوک به کرونا که احتمال انتقال ویروس از آنها به دیگران وجود دارد باید از ماسک استفاده کنند.

 
وی از توزیع ماسک در میان گروه‌های خط مقدم مبارزه با این بیماری به عنوان اولویت‌های استفاده از ماسک یاد کرد و گفت: در حال حاضر خط اول مبارزه با بیماری کرونا، بیمارستان‌های پذیرنده بیماران کرونایی هستند و به دنبال آن، مراکز عرضه خصوصی درمان و بهداشت از جمله داروخانه‌ها و مطب‌ها که روزانه با بیماران زیادی در تماس هستند که به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری، ماسک دریافت می‌کنند.
 
وی با بیان این که تاکنون در استان واحد تولید ماسک وجود نداشته است، گفت: در حال تلاش برای تولید ماسک برای توزیع در بازار هستیم که این مهم به زودی در استان محقق می‌شود.
 
مصدق میزان تولید کشوری ماسک را روزانه ۱.۵ میلیون عدد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر مدیریت کلان سلامت کشور و توزیع ماسک بر عهده وزارت بهداشت است که بنا به درگیری استان‌ها سهمیه‌ ماسک توزیع می‌شود. البته در برخی استان‌ها مانند قم نیز با توجه به درگیری بیشتر با این بیماری، بسته‌هایی بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی به خانوارها در منازل تحویل داده شد.
 
وی در رابطه با وضعیت استان یزد، تصریح کرد: هنوز استان یزد مانند قم درگیر مسئله کرونا ویروس نیست که تحویل بسته‌های بهداشتی را در منازل داشته باشیم اما اقلامی مانند ضد عفونی کننده‌های دست تا سه روز قبل با قیمت مصوب در داروخانه‌ها و مراکز عرضه تجهیزات پزشکی توزیع و در اختیار مردم قرار داده شد.
 
معاون غذا و داروی دانشگاه شهید صدوقی یزد افزود: توزیع مواد ضدعفونی کننده دست، در یک نوبت در داروخانه‌های مراکز شلوغ سطح شهر و در نوبت دوم در داروخانه‌های دولتی هلال احمر و چمران و همچنین در مراکز تجهیزات پزشکی شامل شش مرکز منتخب توزیع شد.
 
وی از توزیع مواد ضدعفونی کننده دست از شنبه هفدهم اسفندماه در تمام داروخانه‌های سراسر استان خبر داد و گفت: اقداماتی برای تامین مواد شوینده و ضدعفونی کننده دست برای دستگاه‌های استان مانند شهرداری‌ها، ورزش و جوانان و همچنین شرکت پخش فرآورده‌های نفتی انجام شده است.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعدادی از کارخانجات مستقر در شهرک صنعتی یزد نیز در حال تهیه و تحویل محلول ضد عفونی کننده دست به واحدهای صنعتی استان به مقدار مورد نیاز هستند و اخیراً نیز ۹ واحد تولیدی در استان مجوز توزیع این محصولات را دریافت کرده‌اند.
 
مصدق در پایان بر شست و شوی دست‌ها به عنوان موثرترین و مقرون‌ به صرفه‌ترین راهکار برای پیشگیری از بیماری کروناویروس یا کووید ۱۹ تاکید کرد و گفت: استفاده از مایع و مواد ضدعفونی، زمانی توصیه می‎شود که امکان شست و شوی دست با مایع دست‌شویی برای افراد وجود نداشته باشد و محلول‌های ضدعفونی کننده برای گروه‌هایی مانند پرسنلی که در محیط کار امکان مراجعه مداوم برای شست و شوی دست‌ها را ندارند، کمک‌کننده خواهد بود.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..