رونق صادرات گل های زینتی در یزد

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد: تفت، یزد، مهریز و اشکذر از مناطق عمده تولید گل‌های زینتی استان است.

به گزارش یزدی نیوز شیخ علیشاهی با بیان اینکه بخشی از گل‌های زینتی تولیدی استان به خارج صادر می‌شود، گفت :  امسال ۲۲۰ هزار شاخه گل زینتی به کشور‌های گرجستان و قرقیزستان صادر شده است.

مدیرباغبانی جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه امسال ۱۶ میلیون شاخه انواع گل‌های زینتی هم در بازار استان‌های مختلف کشور عرضه شد، گونه‌های گل زینتی استان را رز، گلایول، «ژربرا» و «لیسیانتوس» ذکر کرد که بیشتر در مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ای تولید می‌شود.
وی تعداد واحد‌های گلخانه‌ای پرورش گل‌های زینتی استان را ۲۶ مورد اعلام کرد و یادآور شد: شهرستان‌های تفت، یزد، مهریز و اشکذر از مناطق عمده تولید گل‌های زینتی استان است.
شیخ علیشاهی با تشریح مزیت‌های تولید محصول کشاورزی در فضا‌های بسته که منجر به‌صرفه جویی در مصرف آب و با ارزش اقتصادی زیاد ا می‌شود، افزود : در استان سه هزار و ۵۰۰ گلخانه دار در بخش کشاورزی مجوز فعالیت دارند.
وی گفت :  این استان با وجود محدودیت منابع آب‌های زیرزمینی و کاهش بارندگی، هم‌اکنون از لحاظ تولید برخی محصولات کشاورزی و دامی برحسب نوع محصول در رتبه‌های دوم الی پنجم کشور قرار دارد و رتبه تولید محصول کشاورزی و دامی یزد بالاتر از برخی استان‌های مستعد و برخوردار از منابع آب و خاک است.
شیخ علیشاهی با تبیین اهمیت استفاده از آب مجازی در بخش کشاورزی تاکید کرد: در بخش‌هایی همچون دام و طیور و گلخانه‌ها با چهار درصد آب مصرفی، نزدیک به نیمی از تولید به دست می‌آید و ضرورت دارد، کشاورزان برای تولید محصول‌های کم آبخواه تلاش خود را در این بخش مضاعف کنند.
زمین‌های قابل‌کشت استان یزد ۱۷۰ هزار هکتار است که به دلیل تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی، ۱۱۴ هزار هکتار آن کشت می‌شود.
سالانه بیش از  یک میلیون و ۶۳۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی و دامی به همت۷۰ هزار بهره‌بردار در این حوزه تولید می‌شود که شامل ۷۹۰ هزارتن محصول زراعی و باغی، ۴۶۰ هزارتن محصول گلخانه‌ای و ۳۸۰ هزارتن محصول دامی است.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..