سخنگوی شورای شهر یزد:

ورود شورای شهر یزد به موضوع قطع درختان

سخنگوی شورای شهر یزد با اشاره به اینکه پرونده قطع درختان سطح شهر یزد از این پس در شورای شهر نیز مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: شورا قصد دارد به این مقوله ورود جدی داشته باشد.

به گزارش یزدی نیوزحمیدرضا قمی  اظهار داشت: یزد به لحاظ شرایط اقلیمی خاص نیازمند حفظ باغ‌ها و درختان به عنوان ریه‌های تنفسی شهر است اما متأسفانه این مقوله مورد غفلت قرار گرفته و بخش قابل توجهی از باغات از بین رفته یا تغییر کاربری پیدا کرده است.

 
وی عنوان کرد: از این پس کنترل و نظارت بر باغ‌ها و درختان حاشیه معابر بیشتر می‌شود و شورای شهر به این مقوله ورود جدی می‌کند و پرونده‌های تخلف در این زمینه در شورا نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
قمی تاکید کرد: امروز یکی از رسالت‌های جدی شورای شهر و همه مردم و دستگاه‌ها در استان حفظ باغ‌ها به عنوان ریه‌های تنفسی شهر است و همه باید در این زمینه به رسالت خود درست عمل کنیم.
 
سخنگوی شورای شهر یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست شهری از اولویت‌های شورای شهر یزد است، افزود: یکی دیگر از اقداماتی که در راستای حفظ محیط زیست انجام می‌شود، تولید آسفالت از نخاله‌های ساختمانی است.
 
وی خاطرنشان کرد: این اقدام از انباشته شدن مقادیر قابل توجهی نخاله ساختمانی در خارج از شهر جلوگیری می‌کند همچنین میزان استفاده از مواد اولیه برای تهیه آسفالت را کاهش می‌دهد.
 
قمی همچنین از ایجاد نوار سبز در جوار راه آهن و در محدوده شهر یزد خبر داد و اظهار داشت: این امر با ورود معاونت عمرانی استانداری یزد در دست پیگیری و اجراست.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..