استاندار یزد:

رفع کمبود مواد ضدعفونی کننده ظرف چند روز آینده در یزد

استاندار یزد گفت: با فعال شدن پنج واحد صنعتی در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده، مشکل کمبود این مواد ظرف چند روز آینده در یزد رفع خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوز محمدعلی طالبی، در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد با اشاره به شرایط ویژه ای که کشور اکنون با آن مواجه است، اظهار داشت: پیرو این شرایط ویژه لازم است تصمیماتی در استان اتخاذ شود که اجرای آن برای همه دستگاه‌ها و مردم ضروری است.

 
وی یکی از تصمیمات اتخاذ شده در استان که در ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا نیز به آن پرداخته شده است را مرخصی زندانیانی اعلام کرد دارای علائم بیماری نیستند.
 
استاندار یزد بیان کرد: امیدواریم این تصمیم با همکاری دستگاه قضائی و زندان‌ها در استان یزد هرچه سریع‌تر اجرایی شود.
 
طالبی در مورد کاهش ساعت اداری نیز عنوان کرد: ساعت کاری بانک‌ها و ادارات در حال حاضر ۱۲ است و این وضعیت تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.
 
استاندار یزد ادامه داد: کارمندانی که بیماری زمینه‌ای یا سن بالا دارند نیز بر اساس برنامه ریزی و تصمیمات اتخاذ شده، از مرخصی استحقاقی یا دور کاری استفاده کنند تا نیازی به مراجعه به محل کار نداشته باشند.
 
طالبی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود، کمیته‌ای متشکل از نمایندگان سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، دادستانی و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده و خریدهای ضروری در این کمیته مطرح و پس از تصویب اقدام لازم صورت می‌گیرد.
 
استاندار یزد ادامه داد: در رابطه با تولید کارخانجات مسئولیتی به وزارت صمت واگذار شده که در افزایش تولیدات کار کنیم و خوشبختانه اقدامات خوبی در استان انجام شد.
 
وی یادآور شد: در حال حاضر پنج واحد تولید مایع ضدعفونی کننده در استان فعال شده‌اند که با تولیدات آنها تا چند روز آینده مشکل کمبود مواد ضدعفونی کننده کاهش خواهد یافت.
 
طالبی در مورد توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده تاکید کرد: توزیع برخی اقلام آغاز شده و درخواست ما این است که کار توزیع به گونه‌ای انجام شود که همه مردم از آن بهره مند شوند.
 
وی با بیان اینکه ستاد ملی مسئولیتی به نیروی انتظامی در رابطه با کنترل ورودی‌های استان داده و موارد مشکوک باید به قرنطینه ۱۴ روزه بروند، افزود: مسافرینی که قصد سفر به یزد را دارند باید این موضوع را مدنظر داشته باشند که اگر مشکوک شناسایی شوند، ۱۴ روز باید قرنطینه شوند..
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..