هتل‌های یزد خودجوش تعطیل کردند

هر چند این روزها استفاده از ظرفیت تعداد محدود گردشگران نیز در این شرایط رکود ضروری است اما هتل‌های یزد به طور خودجوش و بدون هیچ ابلاغیه‌ای نسبت به تعطیلی هتل‌ها و واحدهای اقامتی خود اقدام کردند.

به گزارش یزدی نیوزهتل‌های یزد به دنبال شیوع بیماری کرونا، با صدور بیانیه‌ای به طور خودخواسته و بدون دریافت هیچ اطلاعیه و ابلاغیه‌ای نسبت به تعطیلی واحدهای اقامتی و حتی بومگردی‌ها خود اقدام و هدف از این اقدام را تلاش برای حفظ سلامت مردم اعلام کردند.

 
«سیدامیرناصر طباطبایی» رییس جامعه هتلداران استان یزد و مسئول یکی از هتل‌های استان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در این رابطه به اهمیت حفظ سلامت شهروندان اشاره و اظهار کرد: این اقدام صرفاً با هدف حفظ سلامت مردم و جلوگیری از سفر به یزد انجام شده است.
 
وی افزود: به دنبال تعطیلی مراکز اقامتی، گردشگرانی که مقصد یزد را در نظر دارند، کاهش خواهند یافت، ضمن این که در این بازه زمانی ضدعفونی واحدها و آموزش هرچه بیشتر پرسنل نیز انجام می‌شود.
 
«علی داد» مدیر یکی دیگر هتل‌های یزد هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در رابطه با تعطیل شدن یک هفته‌ای هتل‌های یزد، تصریح کرد: هر چند ضریب اشغال هتل‎ها کاهش چشمگیری داشته و همین میزان محدود گردشگر نیز برای اقتصاد هتل‎ها ضروری است اما سلامت مردم و پرسنل هتل‌ها نسبت به مسائل اقتصادی و گردشگری اولویت دارد.
 
وی با بیان این که همچنان رزروهایی را از سوی گردشگران داشتیم، گفت: با وجود تاکیدهایی که بر سفر نکردن شده بود، همچنان شاهد سفر به استانمان از مقاصد متعدد بودیم و این نگرانی وجود داشت که حضور این گردشگران زمینه را برای شیوع کرونا ویروس در یزد فراهم کند لذا در هفته جاری، از پذیرش گردشگران خودداری می‌کنیم.
 
این هتلدار یزدی نیز خاطرنشان کرد: در این فرصت یک هفته‌ای، ضدعفونی هتل‌ها و مراکز اقامتی نیز انجام خواهد شد.
 
وی با بیان این که تداوم این تعطیلی‌ در هفته‌های آتی هنوز مشخص نیست، گفت: هفته جاری از سوی وزارت بهداشت، هفته‌ای حاد اعلام شده ولی وضعیت در روزها و هفته‌های آتی هنوز مشخص نیست لذا تصمیم‌گیری در این باره متعاقباً اخذ خواهد شد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..