افزایش تولید شیر در ابرکوه

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه: با توجه به افزایش تعداد واحد‌های پرورش گاو شیری در این شهرستان میزان تولید شیر روزانه ۲۰ تن افزایش یافت.

به گزارش یزدی نیوز غیب‌الهی افزود: هم اکنون میزان افزایش تولید شیر در این شهرستان از ۱۰ هزار راس گاوشیری به ۷۰ تن در روز رسیده است

 
وی پرداخت ۲۰ میلیارد ریال وام اشتغال پایدار روستایی و عشایری به هشت دامدار و توجه مردم به بهداشت و سلامت خود را از جمله دلیل افزایش شیر برشمرد.
 
غیب الهی ادامه داد: ۴۰ تن شیر تولیدی شهرستان در سه کارخانه فراوری و مابقی در بازار شهر‌های مجاور و سایر استان‌ها عرضه و مصرف می‌شود.
 
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه بیان کرد: اقدام لازم برای بهره برداری از خط تولید ۲ واحد پرورش گاو شیری به ظرفیت ۵۰۰ راس هم اکنون در حال انجام است که با تکمیل و راه اندازی این واحد‌ها، تولید روزانه شیر در ابرکوه در سال ۱۳۹۹ به بیش از ۱۰۰ تن در روز می‌رسد.
 
وی بیان کرد: ابرکوه، رتبه دوم تولید محصول دامی استان یزد را در اختیار دارد و دامداران سالانه ۱۶۰ هزار تن فراورده‌های مختلف دامی و لبنی تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.
 
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه همچنین از ایجاد یک واحد فراوری لبنی با ظرفیت ۲۰۰ تن شیر در روز توسط بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد: با بهره برداری از این واحد در سال آینده، ابرکوه به قطب تولید فرآورده‌های لبنی استان یزد تبدیل خواهد شد.
 
هم‌اکنون ۶۰۰ واحد دامداری صنعتی و نیمه‌صنعتی در ابرکوه فعال است که نه تنها بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری، بلکه برای ایجاد اشتغال افراد جویای کار را فراهم کرده است.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..