منطقه گردشگری غربالبیز مهریز واگذار شد

شهردار مهریز از واگذاری منطقه گردشگری غربالبیز به بخش خصوصی برای مدت 15 سال خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«امیرحمزه زارع زاده مهریزی» در نشست با خبرنگاران از واگذاری منطقه گردشگری غربالبیز به بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد: در آستانه عید نوروز، این منطقه گردشگری به شرکت تعاونی دهیاران به مدت ۱۵ سال واگذار شد و در این مدت تمام مسائل مالی، رسیدگی به این منطقه، تأمین امکانات، اجرای فضای سبز، ورودی و ارائه خدمات به مسافران برعهده این شرکت خواهد بود.

 
وی به طرح‌های بازآفرینی شهری در مهریز نیز اشاره کرد و گفت: مجموع بودجه اختصاصی به استان یزد در این طرح کشوری ۱۳ میلیارد تومان بوده که از این میزان، ۹ میلیارد تومان آن توسط شهرستان مهریز جذب شده است.
 
زارع زاده افزود: این اعتبار برای اجرای طرح بازآفرینی باغ پهلوان‌پور با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، مجموعه مهرپادین با دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، آسفالت بلوار امام خامنه‌ای با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، روشنایی بافت فرسوده منتهی به باغ پهلوان‌پور بااعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، ساماندهی پارک سرو منگاباد با یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و طرح باغ‌بهار با ۵۲۰ میلیون تومان تخصیص داده شد.
 
وی به طرح ساختمان جدید در حال ساخت شهرداری که دیرزمانی به طول انجامیده است نیز اشاره و عنوان کرد: کمبود بودجه و تحریم‌ها موجب شد تا روند پیشرفت این طرح با کندی پیش رود اما این طرح در حال حاضر پیشرفت ۹۰ درصدی دارد و امیدوار هستیم تا اردیبهشت ۹۹ به بهره‌برداری برسد. ضمن این که به منظور حفظ درختان تناور محوطه جلوی ساختمان اختصاص آن به پارکینگ مصوب شد.
 
شهردار مهریز نصب تمثال ۳۱۳ شهید شهرستان در میدان‌های سطح شهر و روستاها را نیز از دیگر اقدامات شهرداری خواند و در این باره بیان کرد: اعتبار اختصاص یافته به ساخت و نصب تمثال شهدا بالغ بر ۱۷۰ میلیون تومان بود.
 
به گفته وی، در حال حاضر با همکاری شورای اسلامی شهر مهریز، نصب و تأمین روشنایی و چراغانی این تمثال‌ها تا پایان سال در دستور کار است و برای ادای احترام به مقام شهید حاج قاسم سلیمانی، بلوار حدفاصل مفتح تا توحید نیز به نام این سردار سرافراز نام‌گذاری شد.
 
این مسئول هم‌چنین به لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری اشاره و اظهار کرد: ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه موردنیاز شهرداری مهریز برای سال آینده برآورد و تحویل شورای شهر شده است که این مبلغ صرف هزینه‌های جاری و عمرانی خواهد شد.
 
زارع‌زاده در پایان نیز ایجاد سرویس بهداشتی ویژه معلولین در پارک کوثر، ساماندهی نمازخانه منطقه تفریحی کوه ریگ، لکه‌گیری خیابان‌ها، حفر ۵ حلقه چاه جذبی، لایروبی کانال‌ها و جوی‌های آب در سطح شهر، انعقاد قرارداد نصب برج نور برای میدان شهید صدوقی و دانشجو و روشنایی بلوار مهدیه که از مطالبات مردم بود، هرس درختان و گل‌کاری در میدان‌ها در آستانه نوروز را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری مهریز برشمرد.
 
«علیرضا ابویی مهریزی» رییس شورای شهر مهریز هم با بیان این که ساماندهی ورودی این شهر به ۲۰ میلیارد ریال بودجه نیاز دارد، گفت: در این مورد به همراهی و همکاری افراد خیر و مسئولان استان یزد نیاز است.
 
وی افزود: در صورت تامین بودجه مورد نیاز، این مبلغ صرف ایجاد فضای سبز و زیباسازی مناسب اطراف میدان ورودی شهر می شود.
 
ابویی خاطرنشان کرد: با وجود گذشت چند سال از افتتاح ورودی شهر مهریز، هنوز اقدام مناسبی برای زیباسازی آن صورت نگرفته است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..