تولید روزانه ۷۷۲ تن شیرخام در استان یزد

رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد: ۴۲۰ تن از ۷۷۲ تن شیر تولیدی استان مازاد بر نیاز است که به سایر استان‌ها عرضه می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزسجادی پور با بیان اینکه استان یزد ۵۲ مجتمع دامپروری دارد، افزود: باتوجه به ظرفیت‌هایی که در زمینه پرورش گاو شیری در یزد فراهم است، یک مجتمع دامپروری پنج هزار راسی در شهر یزد نیز در دست ساخت است.

سجادی پور اضافه کرد: پرداخت تسهیلات هفت درصد برای شهر‌های کمتر برخوردار و ۹ درصد برای شهر‌های برخوردار به متقاضیان تولید و پرورش گاو شیری و پرورش گوسفند با ۲ بار زایمان در سال و آن هم چند قلوزایی فراهم است و محدویتی در پرداخت وام از سوی بانک‌های عامل وجود ندارد.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد اضافه کرد: سالانه ۳۸۷ هزار تن انواع فرآورده‌های دامی و طیور توسط کشاورزان و دامداران تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
 
وی افزود: این میزان فراورده شامل ۲۸۲ هزار تن شیرخام، ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز، ۵۸ هزار تن گوشت مرغ، ۲۴ هزار تن تخم‌مرغ، سه هزار و ۵۰۰ تن گوشت سایر ماکیان و ۲۴۵ تن عسل است.
 
این مسوول ارشد بخش کشاورزی و دامپروری یزد گفت : هم‌اکنون میزان تولید فراورده‌های پروتئینی استان ۱۵ درصد نسبت به سال‌های قبل افزایش دارد.
 
وی ادامه داد: سالانه علاوه بر تولیدات دامی، ۴۵۷ هزار تن فراورده‌های دامی خوراکی و غیرخوراکی شامل ۳۰۰ تن پشم کرک و مو، هزار و ۹۲۰ تن آلایش خوراکی و ۴۵۰ هزار تن آلایش غیرخوراکی شامل پوست و کود در استان تولید می‌شود.
 
سجادی پور بابیان اینکه در صنعت طیور استان سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در سال‌های اخیر انجام شده، افزود : چهار سال گذشته در بخش دامی استان ، واحد‌های کامل صنعتی با بهره‌وری بالا و مجهز به سیستم مکانیزه راه‌اندازی شده است.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت : بهره برداری از واحد‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۲ برابر افزایش یافت و با ایجاد واحد‌های جدید تعداد فرصت‌های شغلی از ۲ هزار و ۲۲۵ مورد به چهار هزار و ۹۵۱ فرصت شغلی رسیده است.
 
استان یزد حدود سه میلیون واحد دامی و یک هزار و ۱۰۰ واحد طیور دارد
 
جمعیت استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که ۸۷ درصد آن در ۲۱ شهر و بقیه در روستا‌ها زندگی می‌کنند، در حالیکه نسبت جمعیت شهرنشین به روستایی در کشور‌های توسعه یافته ۶۰ به ۴۰ است.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..