رییس سازمان مدیریت یزد خواستار شد:

فعال‌تر شدن مراکز رشد بهداشتی و درمانی استان یزد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد خواستار فعالتر شدن مرکز رشد وشتاب‌دهنده در حوزه بهداشتی و درمانی این استان شد.

به گزارش یزدی نیوز«سید مجتبی حسینی پور» در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان یزد با اشاره به ابتکار یکی از شرکت‌های دانش بنیان در استان در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات  ضد عفونی کننده محیط با توجه به شیوع بیماری کروناویروس، افزود: استفاده متقابل از ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و پارک علم و فناوری زمینه تحقق کارهای بزرگ در حوزه بهداشت و درمان استان خواهد شد. 

 
وی همچنین استقرار نسل جدید پارک علم و فناوری و افزایش تنوع در مجموعه اکوسیستم نوآوری را گامی مهم در جلوگیری از مهاجرت نخبگان استان برشمرد.
 
وی با اشاره به فعالیت ۳۰۰ شرکت فناور در استان خاطرنشان کرد: تکمیل زنجیره توسعه فناوری و حمایت از شتابدهنده ها، هم افزایی مراکز رشد موجود در استان و نیز شناسایی موضوعات نوظهور درحوره فناوری نظیر فناوری‌های نرم از اولویت های حوزه فناوری و نوآوری استان است. 
 
دبیر کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان با اشاره به گزارش اقدامات صورت گرفته درخصوص راه اندازی کارخانه نوآوری گفت: خوشبختانه کار اجرایی این کارخانه با دستور رئیس جمهور عملیاتی شده است.
 
وی همچنین توجه مضاعف به محتوای کارخانه نوآوری و تقسیم وظایف بین هریک از بخش‌ها و تاکید بر طراحی نرم افزاری کارخانه در راستای اهداف و ماموریت های فناورانه استان را مهم دانست.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، حسینی‌پور افزود: خوشبختانه با امضای موافقت نامه تخصیص بودجه راه اندازی کارخانه نواوری با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور انتظار داریم کار اجرایی آن تسریع شود. 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..