معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد:

برنامه‌های پرورشی مدارس یزد در مسیر تحقق سند تحول بنیادین است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش یزد با تاکید بر اینکه تحقق سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش باید به یک گفتمان و مطالبه تبدیل شود،گفت: برنامه‌های پرورشی مدارس در مسیر تحقق این سند است.

به گزارش یزدی نیوز حسینعلی ملانوری در نشستی خبری به مناسبت روز امور تربیتی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به عنوان پایه گذاران امور تربیتی در هشتم اسفندماه سال ۱۳۵۹ اظهار داشت: حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی از اهداف شکل‌گیری امور تربیتی بود.

 
وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های امور تربیتی در امور قرآن، عترت و نماز، فرهنگی و هنری، مشاوره‌ای و آسیب شناسی سازماندهی شده است، افزود: استان یزد همواره به دلیل بهره‌مندی از پتانسیل بالا در حوزه پرورشی از استان‌های شاخص در این زمینه بوده است.
 
ملانوری با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ساحت‌های شش‌گانه‌ای برای پرورش دانش آموزان مدنظر قرار داده است، عنوان کرد: در فعالیت‌های پرورشی و تربیتی به تمام این ساحت‌ها پرداخته می‌شود و فعالیت در این بخش کاملاً در مسیر تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت هزار و ۴۰۰ مدرسه در سطح استان، بیان کرد: ۹۵۶ مربی، مشاور و معاون پرورشی وظیفه خدمات دهی و پشتیبانی از فعالیت‌های پرورشی را در این مدارس بر عهده دارند که ۵۶۴ نفر از این تعداد زن و ۳۹۰ نفر نیز از نیروهای مرد هستند.
 
ملانوری یادآور شد: دانش آموز محوری، دانش آموز یاوری و مدرسه محوری رویکرد اصلی ما در حوزه پرورشی و تربیتی است و معتقدیم اگر این سه شعار را محقق کنیم، گام بزرگی در مسیر تربیت دانش آموزان طراز اسلامی و ایرانی برداشته‌ایم.
 
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: یکی از محوری‌ترین اقدامات ما در زمینه دانش آموز محور کردن برنامه‌ها، پشتیبانی از تشکل‌های دانش آموزی است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ساماندهی کتابخانه‌های مدارس و کتابخوان کردن دانش آموزان نیز در برنامه‌های ما قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر ۵ هزار و ۴۱۲ مترمربع از مساحت فضاهای آموزشی استان یزد به کتابخانه‌ها اختصاص یافته که در این فضاها ۴۴۸ هزار و ۹۸۳ کتاب در اختیار دانش آموزان قرار گرفته و هزار و ۶۶۵ دانش آموز نیز در این کتابخانه ها به عنوان مسئول کتابخانه و کتابدار فعالیت می‌کنند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..