دادستان یزد:

ایجاد حس ناامنی به اندازه تهدید سلامت جسمی مجازات دارد

دادستان مرکز استان یزد با بیان این‌که منبع آمار و اطلاعات در مقابله با شیوع کرونا «تنها و تنها» ستاد پیشگیری و مقامات بهداشت و درمان است،‌گفت:‌ به همان اندازه که تهدید سلامت جسمی مردم موجب مجازات است ایجاد حس ناامنی و بی‌اعتمادی هم مجازات دارد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا حدادزاده»  با نگارش یادداشتی اختصاصی در خصوص پیامدهای ویروس کرونا، اظهار کرد: همراهی مناسب مردم و رسانه‌ها با مدیران استان در مواجهه مناسب با پیامدهای بیماری کرونا مهمترین ضرورتی است که امروز احساس می‌شود.

 
وی افزود: تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله در استان با محوریت مدیران بهداشت ودرمان و راهبری استانداری و عضویت دستگاه قضایی، گام موثری بود که نتایج اولیه آن تعطیلی مراکز آموزشی، لغو تجمعات و مراسمات استان، اقدامات بهداشتی و ضدعفونی و موارد دیگر بود.
 
دادستان مرکز استان یزد در ادامه این یادداشت آورده است:‌ در بعد قضایی نیز، پلمپ چند مرکز متخلف توسط کمیته مشترک دادستانی و تعزیرات، برنامه‌ریزی مناسب جهت زندانیان و پلمب مراکز عرضه قلیان و صدور برخی مجوزهای قضایی خاص که ذکر آن ضرورتی ندارد اقدامات اولیه‌ای بود که انجام گرفت.
 
حدادزاده تصریح کرد:‌ دیگر وظیفه ما حمایت از همه دست‌اندرکارانی هست که در خط مقدم پیشگیری و مقابله‌اند؛ آنچه در این چند روز در استان از آنها دیده شد جز تلاش فروتنانه و اطلاع‌رسانی صادقانه نبود.
 
وی ادامه داد:‌ روا نیست که تشکیک، ابهام‌آفرینی و هراس‌افزایی در فضای مجازی، هم بار دیگری بر دوش آنها بیفزاید و هم امنیت‌روانی مردم را هدف قرار دهد؛ که اگر چنین شد به همان اندازه که تهدید سلامت جسمی مردم موجب مجازات است ایجاد حس ناامنی و بی‌اعتمادی هم مجازات دارد.
 
این مسئول در یادداشت خود آورده:‌ باید توجه داشته باشیم که اولا منبع آمار و اطلاعات در این حوزه «تنها و تنها» ستاد پیشگیری و مقامات بهداشت و درمان استان است و نه سلفی فلان پرستار با عکس بیمار مشکوک یا عکس آمبولانس در حال انتقال یا کامنت‌ها و خبرهای شهروندان بی‌نام و نشان.
 
در روزهای آتی توجه به این مهم بیشتر مورد انتظار است و نخبگان رسانه‌ای استان می‌توانند  فضای مجازی استان را هوشمندانه به نفع شهروندان مدیریت کنند.
 
دادستان مرکز استان در پایان یادداشت خود خاطرنشان کرد: امید که خداوند متعال در این آغازین روزهای ماه رجب جمیع شرهای دنیا و آخرت را از ما دور بدارد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..