تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در مهریز مشاهده نشده است

فرماندار مهریز با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلاء به ویروس کرونا در این شهرستان مشاهده نشده است، گفت: برخی شایعات در خصوص این ویروس باعث ایجاد نگرانی در جامعه شده که باید با اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع در زمینه رعایت اصول پیشگیری، مانع از شکل گیری شایعات در ارتباط با این بیماری شد.

به گزارش یزدی نیوز«رضا زارع‌زاده مهریزی»  افزود: مراقبت و آموزش همگانی برای پیشگیری و مهار این ویروس به همت و همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد و باید همه موضوع را جدی بگیرند.

 
وی ادامه داد: باید برخی مراکز درمانی و آموزشی در سطح مناطق روستایی و شهری برای فرهنگ‌سازی در پیشگیری فعالیت کنند و رسانه ها نیز با اطلاع‌رسانی درست در خصوص این ویروس زمینه ارتقاء رعایت موارد بهداشتی را از سوی شهروندان تقویت کنند.
 
فرماندار مهریز گفت: در چند روز گذشته انتشار برخی اخبار نادرست در فضای مجازی در خصوص شیوع ویروس کرونا جو روانی مناسبی  بین شهروندان مهریزی ایجاد کرده بود بنابراین انتظار می‌رود متولیان نظارت بر فضای مجازی نیز در این زمینه نسبت به جلوگیری از انتشار اخبار کذب که باعث تشویش افکار عمومی می شود، اهتمام جدی داشته باشند.
 
وی با بیان این که تاکنون هیچ موردی از این بیماری در منطقه دیده نشده و جای هیچگونه نگرانی نیست، تاکید کرد: با این وجود باید با پیشگیری و همکاری برای مقابله با آن اقدام کرد.
 
وی افزود: مشارکت عمومی و همکاری بین‌بخشی برای پیشگیری از شیوع این ویروس یک ضرورت است و بسیج جدی همراهی و همدلی نیاز دارد.
 
زارع زاده اظهار کرد: اطلاع‌رسانی به موقع و همکاری تمام نهادهای فرهنگی و آموزشی در زمینه آموزش مردم در شهر و روستاها در کنار فعالیت‌های بخش بهداشت و درمان مهمترین راهکار برای کنترل ویروس کروناست.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..