رئیس پلیس فتای یزد خبر داد؛

کلاهبرداری با فروش ژل ضد عفونی در یزد

رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی یک فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری با عنوان فروش ژل ضدعفونی کننده خبر داد و گفت: متهم با شرایط انتشار اخبار در حوزه ویروس کرونا در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری ۵ میلیون ریالی از شاکی کرده است.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ «مرتضی ابوطالبی» در تشریح این خبر اظهار کرد: طی مراجعه فردی که با در دست داشتن مرجوعه قضایی، مدعی شده بود که مورد کلاهبرداری در فضای مجازی قرار گرفته است، رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

 
وی افزود: شاکی در اظهاراتش بیان کرد که در یکی از کانال های تلگرامی پس از مشاهده تبلیغی با عنوان فروش ژل ضدعفونی کننده با فردی آشنا شدم و پس از گفت و گو با فروشنده، مبلغ مواد ضد عفونی کننده را از طریق همراه بانک برایش کارت به کارت کردم، اما پس از واریز مبلغ، علاوه بر این‌که سفارشم را تحویل نگرفتم، فروشنده نیز پاسخگو نبود و تلفن وی نیز از دسترس خارج شد.
 
رئیس پلیس فتا با بیان این‌که طی رصد و پایش کارشناسان پلیس فتا متهم شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شده است،گفت: در این راستا، شاهد گسترش اخبار غیر واقعی در شبکه‌های اجتماعی در مورد انتقال این بیماری هستیم که با توجه به گستردگی مخاطبان فضای مجازی ، باعث ایجاد نگرانی خانواده‌ها و تشویش اذهان عمومی شده است.
 
سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: با توجه به جو حاکم بر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، متاسفانه افراد سودجو با دامن زدن به انتشار اخبار کذب در خصوص ویروس کرونا اقدام به تبلیغ فروش اقلام و تجهیزات دارویی و بهداشتی پیشگیری از ابتلا به این بیماری با قیمت های غیر واقعی کرده اند.
 
 به نقل از پلیس فتا، وی از هموطنان خواست اخبار مربوط به بیماری کرونا را فقط از طریق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و خبرگزاری‌های معتبر دنبال کنند و به شایعات توجهی نداشته باشند.
 
رئیس پلیس فتا یزد در پایان تاکید کرد: کاربران فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مجرمانه از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا با شماره تماس ۰۳۵۲۱۸۲۵۰۵۰۱ بخش گزارشات مردمی، با ما در ارتباط باشند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..