ممنوعیت توزیع نذورات غذایی در امامزادگان و بقاع متبرکه یزد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه یزد از ممنوعیت توزیع نذورات اطعامی و مواد غذایی در بقاع متبرکه و امام زادگان برای جلوگیری از شیوع کرونا خبر داد و نسبت به استفاده از ظرفیت تبلیغات محیطی بقاع متبرکه برای آگاهی‌بخشی عمومی اعلام امادگی کرد.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام‌ «حسین زارع‌زاده» از ممنوعیت توزیع مواد غذایی و نذورات اطعامی در امام زادگان و بقاع متبرکه استان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و اظهار کرد: این اقدام با توجه به توصیه‌ها و تاکیدهای مسوولان بهداشتی انجام می‌شود.

 
وی در رابطه با ضد عفونی و رعایت نکات بهداشتی در بقاع متبرکه و امام زاده ها تصریح کرد: با توجه به تشرف روزانه هزاران نفر به امامزادگان و بقاع متبرکه یزد، هر روز در نوبت‌های مختلف سطوحی که در معرض تماس عمومی قرار دارند، همچنین کفشداری‌ها ضدعفونی، کیسه‌های نگهداری کفش زائران جمع‌آوری، کفش‌ها در کفشداری‌ها نگهداری می‌شوند.
 
این مسئول افزود: درهای ورودی و خروجی، دستگیره‌های ضریح‌های مطهر، جامهری‌ها، سرویس‌های بهداشتی و زائرسراها به‌ طور دائم و در بازه‌های زمانی مناسب ضدعفونی شده و نسبت به ضدعفونی کردن کتب ادعیه و کتابخانه‌های قفسه باز و امانی بقاع متبرکه نیز اقدامات لازم انجام می‌شود.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه یزد ابراز کرد: در صورت امکان و موجود بودن ماسک و ژل‌های ضدعفونی در بازار، این اقلام بهداشتی از طرف هیئت‌امناء امامزادگان و بقاع متبرکه تهیه و به‌ صورت رایگان در دسترس زائران قرار گرفته و برای پائین آوردن هزینه‌ها، استفاده از محلول نیم لیتر وایتکس در ۲۰ لیتر آب برای ضدعفونی کردن سطوح استفاده شود.
 
 به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد، زارع‌زاده در پایان با تاکید مجدد بر ممنوعیت توزیع نذورات و مواد غذایی خاطرنشان کرد: توزیع هر گونه غذای نذری و سایر مواد غذایی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است از طرفی این اداره کل امادگی استفاده از ظرفیت تبلیغات محیطی بقاع متبرکه برای آگاهی‌بخشی عمومی در راستای کاهش و جلوگیری از شیوع و انتشار بیماری کرونا را دارد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..