مدیر کل آموزش و پرورش یزد خبر داد:

تشکیل ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس در مدارس یزد

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به ضرورت تدوین برنامه منسجم برای مقابله با کرونا در مدارس، گفت: ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس در آموزش و پرورش استان یزد راه‌اندازی شد.

به گزارش یزدی نیوز«عباسعلی دانافر» توانمندسازی دانش‌آموزان و کادر آموزشی را برای مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا در مدارس حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی با هدف انتقال مفاهیم اصول بهداشت فردی و توصیه‌های پیشگیرانه در قالب محتواهای آموزشی دیداری و شنیداری برای دانش‌آموزان و کارکنان در استان ضروری است.

 
وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس در آموزش و پرورش استان یزد، افزود: در این فرآیند آموزشی باید بهداشت فردی و  نحوه شستن دست، استفاده از دستمال و ماسک در مواقع عطسه و سرفه کردن و قرار نگرفتن در کنار فرد بیمار به عنوان مهمترین عامل پیشگیری کننده از سرایت این ویروس به دانش آموزان آموزش داده شود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش یزد، گفت: استفاده از صابون مایع در مدارس و نظارت بر شستن دست‌ها در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی، استفاده از سطل زباله دردار مجهز به کیسه زباله و استفاده از مایع ضد عفونی کننده برای ضدعفونی کردن تجهیزات و فضاها و وسایل عمومی به ویژه سرویس‌های بهداشتی ابتدای صبح و بعد از هر زنگ تفریح  باید مورد تاکید قرار گیرد .
 
به گزارش ایسنا و به نقل از آموزش و پرورش یزد، دانافر همچنین بر عدم حضور دانش‌آموزان و معلمان در زمان بیماری در مدارس و مراکز آموزشی تاکید و تصریح کرد: مدیران و معلمان باید هر روز وضعیت دانش‌آموزان را به لحاظ سلامتی کنترل کنند.
 
وی لغو اردوهای درون و برون استانی، همایش‌ها، مسابقات، استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی و انجمن اولیا و مربیان، کنترل و محدود کردن بوفه‌های مدارس، نظارت مستمر برسیستم گرمایشی آب در مدارس را از دیگر تصمیم های اتخاذ شده در این  ستاد عنوان کرد.
 
وی در پایان همچنین بر استفاده از ظرفیت برنامه ویژه مدرسه (بوم) و سایر دروس مرتبط در راستای پیشگیری و کنترل کرونا اشاره کرد و آموزش مستخدمین ، سرایداران، رانندگان سرویس های ایاب و ذهاب مدارس در راستای رعایت امور بهداشتی ضروری دانست .
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..