شانس حضور ۵ ورزشکار یزدی در المپیک ۲۰۲۰

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: ۵ ورزشکار یزدی با کسب مدال های رنگین در مسابقات مختلف به المپیک ۲۰۲۰ راه یافتند.

به گزارش یزدی نیوز مسعود شریعتی اظهار داشت: مبینا فلاح بانوی افتخار آفرین بافقی به همراه ۴ ورزشکار یزدی دیگر، با کسب مدال‌های رنگین در میادین بین المللی، شانس حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ را بدست آورد.

وی در مراسم تجلیل از ورزشکاران برتر یزدی افزود: استان یزد پس از پاراالمپیک ۲۰۰۰ سیدنی که یک نماینده در این مسابقات داشت، دیگر هیچ نماینده‌ای در رقابت‌های مهم المپیک و پارالمپیک نداشته است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: پس از ۲۰ سال، محمد فتوحی در رشته شمشیربازی، رضا شبانی و مبینا فلاح در رشته تیراندازی با کمان شانس حضور در المپیک و علی اکبر ابراهیمی در رشته بسکتبال با ویلچر و مریم یاورپور در رشته تیراندازی با کمان شانس حضور در پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارند.
شریعتی گفت: المپیک تابستانی ۲۰۲۰ به نام رسمی «بازی‌های المپیاد سی و دوم» شناخته می‌شود، مراسمی ورزشی است که از تاریخ ۲۴ جولای (۳ مرداد ۱۳۹۹) تا ۹ آگوست سال ۲۰۲۰ (۱۹ مرداد ۱۳۹۹) به میزبانی شهر توکیو در کشور ژاپن برگزار خواهد شد.
پیش از این، مبینا فلاح کماندار بافقی از باشگاه سنگ آهن بافق و با مربی گری سید احمد پارسا، پس از ۷ مرحله برگزاری مسابقات رنکینگ کشوری نفر نخست رنکینگ ایران شد و همچنین در مسابقات فینال فینالیست‌ها که به میزبانی فدراسیون تیراندازی با کمان برگزار شد توانست در جمع سه کماندار برتر سال ۹۸ قرار بگیرد.
فلاح در سال ۹۷ نیز در جایگاه دومی ایستاد و برای دومین بار کماندار برتر معرفی شد.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..