چرا تلفات رانندگی در یزد به امری عادی تبدیل شده است؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد با بیان اینکه تلفات تصادفات رانندگی در یزد نسبت به سال قبل افزایش یافت گفت: تا پایان دی ماه امسال ۱۰۲ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ رضا زارع در نشست خبری اظهار داشت: افرادی که شماره تلفن همراه خود را برای پیامک ارسال تخلفات ثبت نکردند حتما این کار را انجام دهند و در صورتی که ماشین هنوز به نام فرد دیگری است، حتما اقدام به تغییر سند مالکیت کنند که از میزان جرایم خود مطلع شوند.

 
وی در ارتباط با تصادفات فوتی یزد افزود: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش کشته‌های رانندگی را داشتیم و تا پایان دی ماه ۱۰۲ در تصادفات رانندگی یزد فوت کردند.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد ادامه داد: از این میزان تصادفات، ۶۳ نفر مربوط به شهر یزد و مابقی کشته شدگان مربوط به سایر نقاط استان بوده است.
 
وی افزود: از کل حوادث ۳۲ درصد مربوط به عابرین پیاده، ۴۹ درصد موتورسواران، ۱۷ درصد رانندگان سواری و یک درصد هم مربوط به وانت سواران بوده که از کل متوفیان ۱۷ درصد زن و ۸۳ درصد هم آقایان بوده‌اند.
 
 
 
زارع خاطرنشان کرد: ۱۵ نفر اتباع خارجی که شش نفر عابر، ۷ نفر موتورسوار، ۱ نفر سواری و یک نفر هم دوچرخه‌سوار که همه از آقایان بوده‌اند.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد گفت: بیشترین سن کشته شدگان عابرپیاده که ۴۴ درصد را به خود اختصاص می‌دهند مربوط به افراد بالای ۵۰ درصد بوده‌اند و در بحث موتورسواران هم سن ۲۰ تا ۳۰ سال و پس از آن ۵۰ سال به بالا را شامل می‌شود.
 
وی با بیان اینکه اینکه موضوعی که بسیار قابل تاسف است، ۱۲ موتورسواری است که در سن ۱۰ تا ۲۰ سال تصادف و فوت کرده‌اند گفت: بیشترین حوادث رانندگی استان یزد مربوط به روزهای سه شنبه بوده و پس از آن روزهای پنجشنبه و جمعه بیشترین آمار تصادف در یزد را داشتیم و بیشترین تصادفات هم مربوط به ساعت شش تا هشت شب است.
 
زارع با تاکید بر لزوم انجام آموزش‌های لازم به جامعه از طریق رسانه‌ها و مساجد و عرصه‌های دیگر گفت: امسال پنج هزار و ۲۷۹ نفر مجروح در تصادفات داشتیم که از این تعداد سه هزار و ۵۵۱ نفر مربوط به شهر یزد بوده و بیش از ۲۰۰۰ هزار نفر کل مجروحین استان موتورسواران و بیش از ۵۰۰ نفر عابران پیاده بوده‌اند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..