تایید حکم دادگاه بدوی فوت فوتبالیست‌های یزدی در گرجستان

رئیس کل دادگستری استان یزد از تأیید و قطعیت حکم دادگاه بدوی فوت فوتبالیست‌های یزدی در گرجستان در محاکم تجدیدنظر استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«غلامعلی دهشیری» در این رابطه اظهار کرد: در موضوع رسیدگی به پرونده فوت دانش‌آموزان فوتبالیست یزدی در کشور گرجستان و شکایت اولیای دم از متهمین این پرونده، پس از تحقیق و بررسی در دادسرا و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی در شعبه ۱۰۷ جزایی ارجاع و منجر به صدور حکم شد.

 
وی با اشاره به درخواست تجدیدنظر خواهی متهمان این پرونده و رسیدگی در شعبه ۱۲ محاکم تجدید نظر استان، گفت: با بررسی دقیق ابعاد این ماجرا و با توجه به این که از ناحیه تجدیدنظرخواهان و وکلای آنان ایراد و دلیل موجه و مدللی که موجب نقص اساس دادنامه را فراهم آورد، ارائه نشد، رأی دادگاه تجدید نظر طبق قانون با رعایت تشریفات دادرسی صادر شد.
 
وی گفت: مدیر باشگاه ورزشی به دلیل اعزام تعداد ۱۲ نفر از نوجوانان عضو باشگاه به خارج از کشور بدون همراهی مربی و یا مسئولی که بتواند از نوجوانان مراقبت کند به اتهام رعایت نکردن مقررات و موازین قانونی منجر به قتل غیر عمدی دو نفر مرد مسلمان به میزان ۵۰ درصد مقصر شناخته و به پرداخت دو فقره ۵۰ درصد دیه کامل مرد مسلمان به علاوه یک سوم دیه کامل به واسطه ماه حرام در حق اولیاء دم محکوم شد.
 
این مقام قضایی، به تأیید ۲۰ درصد قصور مؤسس باشگاه و قصور ۳۰ درصدی نفر سوم از متهمان این پرونده توسط دادگاه تجدیدنظر اشاره و ابراز کرد: مؤسس باشگاه به لحاظ نظارت ناکافی بر عملکرد و نحوه فعالیت مدیریت باشگاه و فرد سوم که مسئولیت نقل و انتقال نوجوانان به کشور گرجستان را را بر عهده داشته است به ترتیب به پرداخت ۲۰ درصد دیه کامل دو مرد مسلمان و ۳۰ درصد دیه کامل مرد مسلمان به علاوه یک سوم دیه کامل ایام ماه حرام محکوم شدند.
 
رئیس کل دادگستری استان در مورد جنبه عمومی بزه ارتکابی متهمین، اظهار کرد: ۱۸ ماه حبس تعزیری برای مدیر باشگاه، ۱۲ ماه حبس تعزیری برای مؤسس باشگاه و  ۱۴ ماه حبس تعزیری برای فرد همراه تیم در کشور گرجستان، محکومیت صادر شده دادگاه بدوی، تأیید شده  اما به لحاظ فقدان سابقه کیفری متهمان، به استناد مواد ۴۶ الی ۵۴ ناظر به مواد ۴۰و ۴۱ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲ قرار تعلیق نیمی از مجازات حبس برای مدت ۵ سال نیز صادر شد.
 
دهشیری خاطرنشان کرد: رأی صادر شده، قطعی و قابل اجراست.
 
به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، مرداد ماه سال گذشته یک باشگاه آموزش فوتبال اقدام به اعزام نوجوانان تحت تعلیم خود به کشور گرجستان نمود که در اثنی این سفر، دو نوجوان ۱۳ ساله همراه کاروان در پی یک حادثه ناگوار در دریاچه ای در کشور گرجستان غرق شدند، انجام تشریفات بین المللی و اعزام تیم کارشناسی به کشور گرجستان و برخی از دیگر مسائل قانونی باعث شد تا روند صدور رأی با توجه به اهمیت موضوع بیش از یک سال به درازا بیانجامد.   
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..