ارسال پیام صلح، از هند تا یزد

استان یزد میزبان کمپ بین المللی جایجاگات برای ارسال پیام صلح جهانی بود.

به گزارش یزدی نیوز مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: کمپ بین المللی جایجاگات در بازدید از شهر جهانی یزد پیام صلح را به یزد ارسال کردند

سید مصطفی فاطمی، در نشستی که با حضور اعضای کمپ بین المللی جایجاگات برگزار شد، با بیان این که یزد شهری غنی از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری متنوع است گفت: یزد دارای خوراکی‌ها، ابنیه تاریخی، زندگی و فرهنگ مردم به ویژه فرهنگ زندگی مسالمت آمیز است.
وی یزد را شهر فرهنگ مسالمت آمیز ادیان و فرهنگ میزبانی و نوع دوستی خواند و در این رابطه افزود: در یزد کمیته گردشگری پایدار به مسائل جامعه محلی، زیست محیطی، احترام به فرهنگ میزبان و تبادل فرهنگی می‌پردازد.
فاطمی اظهار داشت: یکی از چهره‌های معروف یزد در گذشته وحشی بافقی است که او آورنده سبک هندی به ادبیات ایرانی است و منجر به پیوند ایران و کشور هند شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد تقویت روابط یزد و هند را گام موثری در تقویت گردشگری ایران و شرق اعلام کرد واز نقش یزد در این رابطه خبر داد.
اعضای کمپ جایجاگات با هدف رساندن پیام صلح جهانی به مناسب ۱۵۰ امین سال تولد گاندی، به ایران سفر کردند آن‌ها قرار است ۱۱ کشور دنیا را پیاده برای ارسال این پیام تا ژنو پیمایش کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..