رئیس ستاد انتخابات استان یزد:

مسیر تغییر و پیشرفت کشور از صندوق رای باید پیش گرفته شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: مسیر تغییر، پیشرفت و سربلندی کشور از صندوق‌های رای آغاز می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز«احمد ترحمی»در جلسه ستاد انتخابات شهرستان میبد که در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان این که تلاش برای مشارکت حداکثری مردم باید در انتخابات مدنظر گرفته شود، گفت :دوم اسفند ۹۸، روز سرنوشت‌ساز برای کشور و استان یزد خواهد بود که شان و منزلت نظام و انقلاب اسلامی در رای گیری باید در نظر گرفته شود.

 
وی با اشاره به این که مجریان انتخابات اعم از ناظرین، بازرسین، عوامل انتظامی و امنیتی تکلیفی بر خروجی انتخابات ندارند، افزود: نتیجه انتخابات حاصل انتخاب مردم است و خروجی صندوق‌ها نام نماینده‌ی خواهد بود که از طرف مردم راهی مجلس می‌شود و این در حالی است که مجریان هیچ دخالت و تکلیفی در تعیین سرنوشت انتخابات ندارند و تنها  باید انتخابی سالم، قوی و قانونمند را برگزار کنند.
 
ترحمی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ایران اکنون در شرایط خاص و حساسی قرار دارد، بیان کرد: این انتخابات با حساسیت ویژه‌ای برای مستکبرین جهان و دشمنان همراه است به نحوی که گاهاً دلسردی هایی  را برای  برخی افراد و جناح‌ها ایجاد کرده و سعی دارند مشارکت مردم را در انتخابات کمرنگ جلوه دهند و با تحلیل‌هایی که از مبنا غلط است، رویدادهایی را به وجود آورند که در صحنه‌های جهانی به تصویر بکشانند و اذهان مردم را خدشه دار کنند.
 
رئیس ستاد انتخابات استان افزود :مشکلات اقتصادی و مدیریت کشور غیرقابل انکار نیست و مشکلاتی وجود دارد که باید نسبت به آنها پاسخگو باشیم ولی مردم همه این موارد را از چشم نظام می‌بینند و تفکیکی بین دولت، قوه قضائیه، مجلس، ارتش و سپاه قائل نیستند لذا این موضوع وظیفه ما مسئولان را سنگین‌تر می‌کند، هر چند فشارهایی که بر اثر تحریم‌ها بر مملکت وارد شده، وضعیت معیشتی مردم را دچار مشکلاتی کرده و قطعاً دلسردی هایی را به وجود آورده است.
 
 ترحمی آغازگر مسیر تغییر و پیشرفت کشور را از صندوق‌های رای دانست و گفت :اگر به دنبال تغییر پیشرفت، توسعه و سربلندی کشور هستیم مسیر تغییر را باید از صندوق رای در پیش بگیریم و مشکلات و انتقادات و گاها  دلسردی هایی که به وجود می‌آید را باید از طریق انتخابات آگاهانه برطرف کنیم.
 
وی افزود: وظیفه داریم تدابیری بیاندیشیم که درصد کمی که ممکن است برای شرکت در انتخابات هستند را به خیل عظیم شرکت کنندگان در انتخابات ملحق کنیم.
 
ترحمی تاکید کرد: هرکس سرنوشت کشور برایش مهم است و به ایران و سربلندی ایران علاقه‌مند است، در این انتخابات شرکت می کند حتی اگر گلایه‌مند باشد، رفتن به پای صندوق رای به منزله این نخواهد بود که کسی به عملکرد دولت، مجلس و قوه قضائیه نقدی ندارد بلکه حضور مردم به پای صندوق رای سربلندی ایران، استقلال و تمامیت ارضی ایران، امنیت و شأن و هویت این سرزمین را می رساند.
 
 وی در ادامه با بیان این که ساعت آغاز رای‌گیری در انتخابات از هشت صبح روز دوم اسفند آغاز خواهد شد، تصریح کرد :تمدید مهلت انتخابات از اختیارات وزارت کشور خواهد بود که از طریق رادیو که در تمام شعب اخذ رای وجود دارد، اعلام خواهد شد و این تمدید به منزله ابلاغ کتبی خواهد بود و تا ساعت ۱۲ شب ممکن است که صورت بگیرد.
 
معاون استاندار یزد بیشترین مشارکت افراد در انتخابات مجلس را مربوط به دوره پنجم مجلس دانست و گفت: در دوره اول مجلس مشارکت مردم کشورمان ۵۲ درصد ،دوره دوم ۶۴ درصد، دوره سوم ۵۹ درصد، دوره چهارم ۵۷ درصد، دوره پنجم ۷۱ درصد، دوره ششم ۶۷ درصد، دوره هفتم ۵۱ درصد دوره هشتم ۵۵ درصد، دوره نهم ۶۳ درصد و دوره دهم ۶۱ درصد بوده است.
 
ترحمی در مورد میزان مشارکت مردم استان نیز اعلام کرد: این میزان در دوره اول ۶۴.۹۱ درصد، دوره دوم ۷۵.۲۳ درصد، دوره سوم ۷۴ درصد، دوره چهارم ۶۳.۵۶ درصد، دوره پنجم ۷۰.۴۰ درصد، دوره ششم  ۷۰.۸۷ درصد، دوره هفتم ۴۹.۱۷ درصد، دوره هشتم ۵۶ درصد، دوره نهم ۶۷.۸۶ درصد و در دوره دهم ۷۴.۲۲ درصد بوده است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..