مسئول بسیج هنرمندان یزد تاکید کرد:

لزوم ترویج جهانی مکتب شهید سلیمانی با زبان هنر

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد گفت: رهبر انقلاب پس از شهادت سپهبد سلیمانی بر ترویج مکتب این شهید تأکید کردند لذا ضرورت دارد که هنرمندان در این زمینه ورود کرده و با زبان هنر این مکتب را جهانی کنند.

به گزارش یزدی نیوز«علی‌محمد پارسائیان» در حاشیه برگزاری اولین رویداد فرهنگی هنری «عقیق» در ابرکوه که با محوریت سپهبد شهید سلیمانی، روز مادر و گام دوم انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی بحث ادامه راه مکتب شهید سلیمانی را مطرح کردند که این موضوع وظیفه هنرمندان را سنگین‌تر می‌کند.

 
وی تصریح کرد: در همین راستا ضروری است که هنرمندان و تمامی کسانی که در عرصه فرهنگ فعالیت دارند، به این صحنه ورود کرده و اندیشه‌های سردار پرافتخار اسلام را به جهان ارائه کنند.
 
پارسائیان با تأکید بر این که اندیشه سلیمانی باید در نسل فعلی و آینده منتشر شود، افزود: قرار گرفتن سپهبد سلیمانی در میان چند ژنرال نظامی برتر دنیا نشان دهنده این است که حاج قاسم سلیمانی تنها متعلق به ملت ایران نبود بلکه چهره‌ای بین‌المللی و مطرح بوده که چرایی این موضوع نیز قابل تأمل است.
 
«رضا عباسی مهرآبادی» مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان ابراز کرد: این رویداد با انگیزه خروش خون‌خواهی حاج قاسم سلیمانی و با هدف پاسداشت مقام سردار سلیمانی، روز مادر و گام دوم انقلاب به زبان هنر کلید خورده است تا فصل جدیدی از فعالیت‌های فرهنگی هنری شهرستان را گشوده و استمرار آن موجب مطرح شدن هنرمندان و آثار هنری‌شان باشد.
 
وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه عکس تشییع سردار سلیمانی در کرمان، شعرخوانی، موسیقی، اجرای گروه سرود حافظان عَلَم و رونمایی از پنج اثر هنری تولید شده توسط اعضای مجموعه بسیج هنرمندان ابرکوه با موضوع حاج قاسم سلیمانی، از بخش‌های مختلف رویداد عقیق است.
 
در اولین رویداد عقیق که به همت کانون بسیج هنرمندان و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج، شهرداری ابرکوه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید، گروه هنری رسانه‌ای روزنه و مرکز آموزش‌های تخصصی بسیج برگزار شد، از «سیاه‌ قلم پرتره سردار حاج قاسم سلیمانی اثر سمیه راجی هنرمند معلول بخش بهمن»، « نقاشی‌خط انتزاعی حاج قاسم سلیمانی از حانیه سادات حسینی»، «پوستر مقبول عشق، محبوب دل با طراحی رضا حاصلی و شعار مجید غلامزاده» و «پوستر نابودی کاخ رؤیا با طراح رضا عباسی مهرآبادی و شعر زهرا غلامزاده مهرآبادی»، رونمایی شد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..