مدیرکل آموزش و پرورش یزد:

۹۲۸ کودک بازمانده از تحصیل در یزد شناسایی شدند

مدیرکل آموزش و پرورش یزد ضمن تشریح عملکرد معاونت سواد آموزی در این اداره کل، تعداد کودکان از تحصیل بازمانده در این استان را 928 نفر اعلام کرد و گفت:‌ از این تعداد تاکنون 253 نفر تحت آموزش قرار گرفتند.

به گزارش یزدی نیوز«عباسعلی دانافر» در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور استاندار و جمعی از مدیران کل برگزار شد، با بیان این‌که در ارزیابی عملکرد سال ۹۴ تا ۹۷ سواد آموزی از حوزه‌های موفق آموزش و پرورش یزد بوده،‌ اظهار کرد: وضعیت باسوادی استان یزد در ۱۲ شاخص و ۲۶ محور بهبود چشمگیری یافته است .

 
وی با اشاره به کسب رتبه خوب و شایسته تقدیر سواد آموزی استان در سال ۹۷  افزود: طبق ارزیابی صورت گرفته از عملکرد شهرستان‌ها و مناطق ناحیه دو، مهریز، اشکذر، مروست و میبد به ترتیب  پنج رتبه برتر استان را کسب کردند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش یزد در ادامه تعداد کودکان بازمانده از تحصیل استان را ۹۲۸ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۶۴ نفر مشغول به تحصیل، ۳۳۷ نفر کودک استثنایی، ۷۸ نفر مهاجر، شش نفر بیمار صعب العلاج، ۱۰ نفر فوتی، ۲۳ نفر به دلیل فقر و ۸۹ نفر به تازگی جذب شدند.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش یزد،دانافر با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌ریزی مناسب برای توسعه آموزشی در استان یزد، تصریح کرد: از تعداد کل کودکان بازمانده تحصیل ۲۲۱ نفر قابل شناسایی نیستند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری مسابقات، کتابخوانی، طرح مقدمات رایانه و دوره انتقالICDL  را از جمله فعالیت‌های مکمل سوادآموزی در استان یزد دانست و بیان کرد: تبیین برنامه‌های سواد آموزی و شتاب بخشی در بعضی مناطق و شهرستانهای استان در دستور کار شورای آموزش و پرورش قرار گرفته است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش در پایان گزارشی از روند اسکان مسافران نورزی در سال گذشته ارائه نمود و گفت : آموزش و پرورش استان آمادگی لازم برای اسکان مسافران در ۱۵ پایگاه و سه هزار و ۴۸ کلاس در ۳۴۸ مدرسه را برای مسافران نوروزی امسال به استان یزد را دارد .
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..