مسئول دفتر شورای نگهبان در یزد:

نصب هرگونه بنر خارج از محوطه ستاد کاندیداها خلاف قانون است

مسئول دفتر شورای نگهبان در استان یزد با بیان این‌که رعایت حقوق شهروندی از جمله مهمترین مواردی است که باید در تبلیغات محیطی انتخابات به آن توجه شود، گفت: نصب هرگونه بنر خارج از محوطه ستاد کاندیدا ممنوع و خلاف قانون است.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام و المسلمین«سیدناصری محمدی»  با اشاره اهمیت رعایت قانون در فرآیند تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ طبق قانون شفافیت که اخیراً تصویب شده نصب هرگونه بنر خارج از محوطه ستاد کاندیدا ممنوع و خلاف قانون است.

 
وی افزود: خوشبختانه شهرداری با نصب و ایجاد یک سری تابلوهای موقت فضای لازم و کافی را برای تبلیغات داوطلبین در سطح شهر ایجاد کرده و هیچ کس حق ندارد به بهانه تبلیغات انتخاباتی نسبت به مخدوش کردن سیما و منظر شهری اقدام کند.
 
مسئول دفتر شورای نگهبان در استان یزد با بیان این‌که رعایت حقوق شهروندی از جمله مهمترین مواردی است که باید در تبلیغات محیطی انتخابات به آن توجه شود، گفت:‌ تمام تخلفات کاندیدا ثبت و تذکر رسمی داده می‌شود.
 
محمدی با اشاره به حجم تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی، تصریح کرد: رعایت مر قانون در انتخابات اولین و مهمترین وظیفه دست‌اندرکاران اجرایی است.
 
این مسئول در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت حضور پرشور اقشار مختلف در این دوره انتخابات، بیان کرد: انتخابات فرصت مناسبی برای مشارکت مردم در آینده کشور است.
 
وی خاطرنشان کرد:‌ در جامعه دموکراسی انتخابات تنها راه مشارکت و ایفای نقش مردم در سرنوشت کشور است.
 
رئیس هیأت نظارت ستاد انتخابات استان یزد، گفت: حضور حداکثری مردم در ایندوره انتخابات در حقیقت تجدید بیعت با آرمان‌های امام و پاسداری از خون شهداست.
 
محمدی در پایان با اشاره به اطلاعیه شماره هفت هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات، اظهارکرد: در راستای اجرای ماده ۵۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره ماده ۶۹ آیین نامه اجرایی ضروری است تمام نامزدهای این دوره انتخابات تا پایان روز سه شنبه ۲۹ بهمن ماه، مشخصات نمایندگان خود در شعب اخذ رأی در سامانه namayadeh.shora-gc.ir را ثبت کنند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..