مدیرکل دامپزشکی استان یزد:

۴۰۰ میلیون غرامت به دامداران یزد پرداخت می‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: باید به دامدارانی که دام‌های آنها به دلیل ابتلا به بیماری‌ توسط دامپزشکی معدوم شده است، حدود ۴۰۰ میلیون تومان غرامت پرداخت کنیم.

به گزارش یزدی نیوزعلی اکبر حدادزاده با اشاره به اینکه سالانه تعداد زیادی دام بر اثر ابتلاء به بیماری معدوم می‌شود، اظهار داشت: در مواردی مانند شناسایی کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، تا شعاع یک کیلومتری باید از وجود پرنده‌ها پاکسازی شود.

 
وی عنوان کرد: این اقدامات که در راستای حفظ سلامت جامعه انجام می‌شود، خسارت‌هایی برای دامداران و… به بار می‌آورد که بخشی از این رقم توسط دامپزشکی پرداخت می‌شود.
 
حدادزاده یادآور شد: دامپزشکی ۷۵ درصد زیان واقعی وارد شده به دامداران را پرداخت می‌کند که این رقم در سال جاری تاکنون به ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است.
 
مدیرکل دامپزشکی استان یزد افزود: البته اقدامات پیشگیرانه نظیر واکسیناسیون دام‌ها یا خون گیری و انجام آزمایش‌های لازم نیز از اقداماتی است در راستای حفظ سلامت دام‌ها به عنوان سرمایه‌های اجتماعی انجام می‌شود.
 
وی ادامه داد: در راستای تست سلامت دام‌ها، سالانه ۱۵ هزار رأس دام خون گیری و آزمایش‌های لازم در زمینه تب مالت و سل روی آنها انجام می‌شود.
 
حدادزاده خاطرنشان کرد: امسال همچنین خون گیری از هزار و ۸۷۸ رأس اسب برای تست بیماری مشمشه انجام شده است.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..