سخنگوی شورای شهر یزد:

ساختار مالی شهرداری یزد نیازمند تجدیدنظر جدی است

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: ساختار مالی شهرداری یزد نیازمند تجدیدنظر جدی است و ضعف‌های موجود را نمی توان نادیده گرفت.

به گزارش یزدی نیوز، حمیدرضا قمی،  در نشستی خبری با بیان اینکه مغایرت یک بحث فنی حسابداری است و جدا از بحث اختلاس است، اظهار داشت: وقتی مغایرت ۱۴۰ میلیارد تومانی در حساب‌های شهرداری مشاهده می‌شود، نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد و باید به مردم اطلاع داده شود اما نباید به حساب اختلاس گذاشت.

 
وی با تاکید بر اینکه شفاف شدن این مغایرت‌ها، راه را برای اختلاس و سو استفاده‌های مالی می بنند، افزود: آنچه مسلم است، سیستم مالی شهرداری یزد، سیستم کارآمدی نبوده در غیر این ‌صورت مغایرت مالی سال‌های متمادی وجود نداشت.
 
قمی تاکید کرد: ما به مردم قول شفافیت داده بودیم، بر همین اساس این موضوع رسانه‌ای شد و معتقدیم وجود مغایرت، نشانه این است که ساختار مالی شهرداری یزد نیازمند تجدیدنظر جدی است و وظیفه شوراست که این مغایرت‌ها را رصد و به مردم اعلام کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شورای شهر یزد ۱۰۰ پروژه مهم و شاخص را در دست اجرا دارد، عنوان کرد: این پروژه‌ها توسعه شهر را تسریع کرده و بستر مناسبی برای پیشرفت ایجاد می‌کند.
 
سخنگوی شورای شهر یزد از پروژه خیابان قیام، میدان اطلسی، میدان کاج، فاز اول اکو پارک و … به عنوان نمونه‌هایی از این ۱۰۰ پروژه شاخص یاد کرد و گفت: اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها نیز بر اساس اولویت‌ها به آنها اختصاص داده می‌شود.
 
وی در مورد میدان شهدای محراب نیز بیان کرد: تلاش ما بهره برداری از این پروژه تا پایان بهمن ماه سال جاری است و در کنار آن طرح‌های بازپیرایی میدان خان، تکمیل کتابخانه مرکزی و آزادسازی اراضی اطراف آن و احداث میدان محمدآباد را نیز با جدیت دنبال می‌کنیم.
 
قمی همچنین از تلاش برای زیباسازی یزد به عنوان یک شهر جهانی خبر داد و عنوان کرد: زیباسازی و تجمیع دکل‌های مخابراتی، جمع آوری تابلوها از پشت بام‌ها، گل کاری میادین و … در همین راستا انجام می‌شود.
 
وی همچنین با اشاره به رویدادهای فرهنگی یزد ادامه داد: ده‌ها جشنواره فرهنگی و هنری، مسابقه، جشن و … در سطح شهر در طول ایام سال در سطح شهر در حال برگزاری است و مردم یزد اکنون برای شرکت در این برنامه‌ها، قدرت انتخاب دارند.
 
قمی تصریح کرد: در زمینه رویدادهای فرهنگی در سطح شهر با جهش قابل ملاحظه‌ای مواجه بوده‌ایم که تلاش ما ادامه این روند و فراهم آوردن فضایی در شأن مردم یزد و شهر جهانی هستیم.
 
وی همچنین با اشاره به سفرهای سفرای اوکراین و اتریش همچنین شهردار استامبول به یزد، تاکید کرد: این سفرها و مذاکرات انجام شده در آنها، اتفاقات خوبی برای یزد رقم خواهد زد و رویدادهای مهمی در تاریخ بین المللی روابط شهرداری یزد به شمار می‌رود.
 
 در این نشست همچنین در مورد ساماندهی بافت تاریخی، سرمایه گذاری در پروژه‌های شهری، ناوگان حمل و نقل عمومی و … بحث و تبادل نظر شد.

بخش نظردهی بسته شده است..