یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

نمایندگان خوب برای قانونگذاری تمدن واقعی را پایه گذاری می کند

یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: اگر نمایندگان خوب برای قانون‌گذاری انتخاب کنیم، ساختار تمدنی خوب پایه‌گذاری کرده‌ایم و این اتفاق می تواند برعکس باشد.

به گزارش یزدی نیوز غلامحسین دشتی در دهمین نشست اندیشه‌ورزی «والعصر» با موضوع «مؤلفه‌های تمدن اسلامی از منظر رهبر معظم انقلاب» با اشاره به نسبی بودن تمدن، قانون را بزرگ‌ترین نماد تمدن عنوان کرد و اظهار داشت: اگر نمایندگان خوب برای قانون‌گذاری انتخاب کنیم، ساختار تمدنی خوب پایه‌گذاری کرده‌ایم و این اتفاق می‌تواند برعکس باشد..

 
وی تاکید کرد: تمدن اگر نتواند انسان را به خدا برساند، تمدن نیست و اگر ما به دستورات پیامبر اکرم (ص) عمل کنیم به تمام نیازهای درونی خود پاسخ می‌دهیم زیرا اگر تمدن ایجاد شد به همه نیازهای بشر پاسخ می‌دهد.
 
دشتی در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن ویژگی‌های شخصیتی و اندیشه رهبر معظم انقلاب و رابطه ایشان با تمدن‌سازی عنوان کرد: این ویژگی‌ها نشان می‌دهد که جوهر شخصیت مقام معظم رهبری تمدن‌سازی است و بیانیه گام دوم نیز پرتویی از روحیه و اندیشه ایشان است.
 
وی افزود: سیادت، روحانیت، فقاهت، تفکر و روحیه جهادی، استکبار ستیزی، توجه و توصیه به ضرورت علم و فناوری، تأکید بر عزت اسلامی، تدوین استراتژی و هدف گذاری از جمله مؤلفه‌های شخصیتی رهبر معظم انقلاب است و این ویژگی‌ها نماد و نشان از تمدن اسلامی دارد و نحوه اندیشه‌ورزی، ساختار و سازمان منظومه فکری رهبر معظم انقلاب، تمدنی است.
 
دشتی با بیان اینکه نام‌گذاری سال‌ها از سوی رهبر انقلاب اسلامی نیز ریشه تمدنی دارد و منظومه فکری تحقق تمدن اسلامی است، ادامه داد: با توجه به اینکه تمدن یک صراط مستقیم است از این رو ایشان بر حفظ نظام با محوریت اندیشه حضرت امام (ره) تأکید دارند.
 
وی بر لزوم برگزاری نشست‌های تحلیلی تبیینی و کارگاه‌های آموزشی و گفتگو محور پیرامون بیانیه گام دوم تأکید کرد و افزود: این بیانیه باید در عرصه عمل و اجرا مورد توجه جدی قرار گیرد و فقط به جلسات و گفتگوها ختم نشود.
 
این تحلیلگر مسائل فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه هر کدام از ما باید یک پیوست عملی و اجرایی در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب برای خود بنویسیم، خاطرنشان کرد: هر فرد باید به تناسب تخصص، تجربه و موقعیت اجتماعی خود، آتش به اختیار بخش‌های مختلف بیانیه در حوزه‌های اقتصاد، اخلاق، سبک زندگی و … را بین خانواده، بستگان، دوستان، محله و جامعه ترویج دهد و به طور مستقیم یا غیرمستقیم نقشی اثرگذار در این زمینه ایفا کند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..