رییس اتحادیه آجیل و خشکبار یزد اعلام کرد:

آجیل شب یلدای امسال ارزان‎تر از پارسال

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار یزد در آستانه شب یلدا از کاهش ۳۰ درصدی قیمت آجیل در این شهر نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محسن جلیل‌پور»  با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی نرخ آجیل و خشکبار نسبت سال گذشته، اظهار کرد: خانواده‌های یزدی برای تامین یک کیلوگرم آجیل سفره‌ یلدای خود می‌توانند با حداقل هزینه ۶۰ هزار تومان بهره گیرند.

 
وی در این باره قیمت هر کیلوکرم آجیل زمستانه را بین ۶۰ تا ۱۷۰ هزار تومان متنوع خواند و گفت: از آنجایی که آجیل‌های زمستانه مخلوطی از خشکبار و مغزیجات است می‌توان متناسب با نیاز افراد، آجیل شب یلدا را عرضه کرد.
 
این مسئول قیمت هر کیلوگرم آجیل چهار مغز را بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان و آجیل صرفاً مغزیجات را بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هر کیلوگرم پسته فندوقی ۱۱۵ هزار و پسته اکبری ۱۶۰ هزار و برخی از انواع آن نیز تا ۸۵ هزار تومان عرضه می‌شود.
 
وی قیمت هر کیلوگرم انجیر خشک درجه یک را بین ۵۵ تا ۸۰ هزار تومان و برخی از انواع مرغوب آن را تا ۱۴۰ هزار تومان اعلام و عنوان کرد: هر کیلوگرم برگه زردآلو به علت کمبود تولید در تابستان امسال با درصدی افزایش قیمت بین ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان، آلوچه خشکه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان، آلبالو خشکه بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان و آلوچه تبریزی با قیمت ۲۸ هزار تومان عرضه می‌شود.
 
وی با اشاره به عرضه تا ۱۶ نوع میوه خشک برای آجیل شب یلدا، تصریح کرد: انواع مختلف این میوه‌های خشک بین ۴۵ تا ۱۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود.
 
جلیل‌پور در رابطه با قیمت انواع تخمه‌ها نیز خاطرنشان کرد: هر کیلوگرم تخمه کدو مشهدی بین ۴۲ تا ۵۵ هزار تومان، کدو گوشتی ‎ریز بین ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان، کدو درشت‎ نیز بین ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان، تخمه ژاپنی بین ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان و تخمه آفتاب‌گردان نیز بین ۲۷ تا ۳۰ هزار تومان در بازار خشکبار یزد عرضه می‎‌شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..