ارزان‌فروشی، رستورانی در ابرکوه را به دام قانون انداخت

در حالی «ارزان‌فروشی» پای بازرسان بازار را به یک رستوان در ابرکوه باز کرد که در ادامه بازرسی از این واحد پرده از تخلفات گسترده‌ و راز ارزان‌فروشی این واحد صنفی برداشت.

به گزارش یزدی نیوز«علی فاتحی‌نیا» رییس شبکه دامپزشکی ابرکوه  در این رابطه تصریح کرد: مشاهده ارزان‌فروشی غیرمتعارف این واحد صنفی دارای یک برند مطرح کشوری در ابرکوه مسئولان شبکه دامپزشکی را مضنون و ترغیب به بازرسی این چلوکبابی کرد و متاسفانه بررسی‌ها نشان داد که این واحد در اقدامی بسیار نادر طی چند سال اخیر در این شهرستان، از گوشت فاسد و افزودنی‌های غیرسالم و غیرمعمول جهت طبخ غذا بهره می‌برده است.

 
وی با بیان این که مالک این واحد صنفی مواد اولیه‌ی چلوکبابی را به دور از چشم بازرسان بهداشت، دامپزشکی و اصناف در منزل تهیه و سپس به مغازه انتقال می‌داده است، اظهار کرد: نمونه‌گیری‌های اول از این مواد بیانگر بالا بودن بار میکروبی آن بود لذا برای بار دوم نمونه‌گیری صورت گرفت و مشخص شد که فرد متخلف علاوه بر گوشت قرمز، از سنگدان و جگر مرغ نیز در کنار نان خشک و پیاز برای تهیه کباب استفاده و به مشتریان خود عرضه می‌کرده است.
 
فاتحی‌نیا افزود: در بازرسی از منزل این رستوران‌دار متخلف و غیربومی که با حکم دادستانی ابرکوه انجام شد مقادیر زیادی نان خشک کپک‌زده، ۲۷۰ کیلوگرم سنگدان مرغ، حدود ۳۰ کیلوگرم گوشت فاسد، یک دستگاه چرخ‌ گوشت که هنوز تکه‌های سنگدان داخل آن بود و مقادیری نیز جگر مرغ طبخ شده، کشف و ضبط شد.
 
وی به مردم توصیه اکید کرد که به جای قیمت، کیفیت محصول را در نظر بگیرند و مشاهده هرگونه قیمت غیر معمول و بسیار ارزان را به مسئولان مربوطه جهت بررسی گزارش کنند. البته ضرورت دارد که مسئولان مربوطه و بازرسان نیز به صورت کاملاً علمی، کاربردی، جدی و در فواصل کوتاه‌تری از واحدهای تولیدی و صنفی بازرسی داشته باشند و فرصت تخلف و تقلب را از افراد سودجو سلب کنند.
 
به گفته‌ی «میثم رنجبر» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ابرکوه، در حال حاضر پرونده مالک چلوکبابی به عنوان متهم در حال تعقیب و رسیدگی است.
 
«محمدعلی زارع» رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ابرکوه نیز در این باره به ایسنا گفت: در قانون نظام صنفی، ارزان‌فروشی صراحتاً جرم‌انگاری نشده و صرفاً نمی‌توان با عرضه‌کنندگان کالاهای مختلف به علت ارزان‌فروشی برخورد کرد.
 
وی اضافه کرد: در مواردی که یکی از اصناف محصول خود را زیر قیمت مصوب ارائه کند و این امر موجب لطمه زدن و از رونق افتادن واحدهای صنفی مشابه و اعتراض آنها شود و علی‌رغم تذکرات متولیان امر و اتاق اصناف، نرخ مصوب رعایت نشود، می‌توان از به دلیل رعایت نشدن قوانین نظام صنفی، تخلف‌انگاری کرد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..