درخشش دانشجویان دانشگاه یزد در مسابقات جهانی برنامه‌نویسی

«علی رشیدی» و «محمد رسول آوازه» دانشجویان دانشگاه یزد موفق به کسب مقام چهارم از بین۱۲ تیم ایرانی و رتبه ۳۰۰ از بین ۴۰۰۰ تیم بین‌المللی در مسابقه برنامه نویسی IEEEXtreme شدند.

به گزارش یزدی نیوزدانشجویان دانشگاه یزد در مسابقه جهانی برنامه‌نویسی ۲۴‌ ساعته‌ که با پشتیبانی موسسه‌ بین المللی IEEE و با حضور تیم‌های از دانشجویان برق و کامپیوتر تمام دانشگاه‌های دنیا برگزار می‌شود، از بین ۱۲ تیم ایرانی چهارم شدند و رتبه ۳۰۰ از بین ۴۰۰۰ تیم بین‌المللی حاظر در این رقابت‌ها را کسب کردند.

 
در این مسابقه که به تازگی گروه ‌های ۲ یا ۳ نفره‌ شرکت‌کننده طی ۲۴ ساعت و به صورت آنلاین برای حل یک سری مسائل منحصر‌به‌فرد و جذاب برنامه نویسی به رقابت می‌پردازند.
 
شرکت کنندگان می‌توانند تمام این ۲۴ ساعت را کد بنویسند یا این که فقط استراحت کنند! در این مسابقه هیچ محدودیتی برای سیستم عامل مورد استفاده وجود ندارد ولی سوالات باید با یکی از زبان‌های C و ++C یا جاوا پاسخ داده شوند.
 
سیستم امتیاز دهی در این رقابت ها بر اساس مدت زمان حل مسئله و راه حل ارائه شده است و داوری میان شرکت کننده ها نیز توسط اعضای IEEE صورت می‌گیرد و برنده مسابقه هزینه‌ کامل شرکت در یکی از کنفرانس‌های IEEE در هر یک از کشورهای جهان را دریافت خواهد کرد.
 
اولین دوره‌ی مسابقات IEEEXtreme در سال ۲۰۰۶ برگزار شد که در این رقابت ۴۷ تیم شامل ۱۵۰ نفر شرکت کننده حضور داشتند، این رقم در سال ۲۰۰۸ به ۱۳۰ تیم رسید و سال گذشته نیز ۲۲۰۰ تیم با بیش از ۵۰۰۰ دانشجو در مسابقات ثبت نام کردند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..