هشدار پلیس فتا در مورد نوع جدید کلاهبرداری در یزد

رییس پلیس فتا یزد در مورد کلاهبرداری با عنوان ثبت‌نام خودرو در این استان خبر داد و به عموم مردم توصیه کرد: تحت هیچ شرایطی، وعده‌های دروغ کلاهبرداران را با این شگرد باور نکنند و اطلاعات هویتی و بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

به گزارش یزدی نیوزبه نقل از پلیس فتای یزد، سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» در تشریح این خبر اظهار کرد: چندی پیش یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا اعلام کرد، فردی در شبکه های اجتماعی به وی وعده های دورغ داده و توانسته است او را قانع کند که با پرداخت یک میلیون و نیم نسبت به ثبت نام پراید و پرداخت دو میلیون تومان قادر به ثبت نام پژو است.

 
وی افزود:‌ با توجه به حساست موضوع پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفته است.
 
رییس پلیس فتای یزد در ادامه گفت: کلاهبرداران در شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های دروغین و تبلیغات اغواکننده و از سویی با جعل رسیدها و مستندات مربوط به ثبت‌نام خودرو، کاربران را فریب داده و وجه مورد نظر،اطلاعات بانکی و هویتی را از آنها گرفته و به اهداف شوم خود دست می‌یابند.
 
سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: رمز کارت‌بانکی شما همانند کلید گاوصندوق است پس هیچ‌گاه نباید کارت‌بانکی خود و رمز آن را در اختیار دیگران قرار دهید از سویی اعتماد بی‌جا به افراد مختلف و در اختیار قرار دادن کارت‌بانکی به دیگران در برخی موارد عواقب جبران‌ناپذیر و زیان‌آوری را به دنبال دارد.
 
وی بیان کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که هویت افراد در فضای مجازی کاملاً ناشناخته می‌باشد و به‌هیچ‌وجه به آگهی‌ها و تبلیغاتی ازقبیل دریافت وام آسان، برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها اعتماد نکنند چراکه بیشتر این تبلیغات کذب است و توصیه می‌کنیم جهت دریافت وام و تسهیلات به بانک‌ها و مؤسسات مراجعه حضوری داشته باشید تا گرفتار دام این کلاهبرداران نشوید.
 
این مسئول در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند ضمن جدی گرفتن هشدارهای سایبری پلیس در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی موضوعات را گزارش نمایند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..