بررسی نحوه اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به یزد

اجرای مصوبات سفر رییس جمهور به استان یزد در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه بررسی شد.

به گزارش یزدی نیوز، مدیرکل مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: تمامی مصوبات این سفر ۴۱ مورد است که برای اجرای آن‌ها ۹۴۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

حسینی پور افزود: این طرح‌ها که در زمینه‌های آموزش عالی، منابع آبی، فرهنگ و گردشگری، بهداشت و درمان، حمل و نقل، کشاورزی، ورزش و جوانان و عمومی و فضایی است در طی دو سال اجرا می‌شود. 
استاندار یزد هم در این نشست با اشاره به اینکه اعتبارات این طرح‌ها جدا از اعتبارات استانی و ملی است و میزان آن هم به نسبت سایر استان‌ها قابل توجه است اظهار امیدواری کرد دستگاه‌های مختلف با اجرای جدی این طرح شاهد باشیم این طرح‌ها به زودی افتتاح شود 
طالبی تاکید کرد: مسئولان دستگاه‌ها موظفند گزارش کار مصوبات رئیس جمهوری به صورت ماهانه به این استانداری ارائه کنند 
مدیر کل راه و شهر سازی نیز در این نشست با اشاره به اینکه تعداد ۲ هزار و ۳۰۵ نفر در سامانه مسکن این اداره کل ثبت نام کرده اند گفت: اگر چه لیست این سامانه در فرصت کمی پر شد، اما این تعداد نهایی ثبت نام کنند گان نیست بلکه برای متقاضیان تعداد ۸۶۰۰ واحد در نظر گرفته شده است که طی دو سال ساخته و به متقاضیان تحویل داده می‌شود. 
وی با بیان اینکه تمامی کسانی که موفق به ثبت نام شده اند، نمی‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند ادامه داد: بر اساس این قانون کسانی که بند جیم آن‌ها قرمزشده باشد، متاهل باشد، سابقه مسکن مهر نداشته باشد و یا سابقه اقامت ۵ ساله سکونت در محل تقاضا داشته باشد می‌تواند عضو این سامانه مسکن شده و متقاضی مسکن شود. 
استاندار با انتقاد از روند ثبت نام در سامانه راه و مسکن خواستار آن شد با ارسال نامه‌ای به وزارت متبوع شیوه کنونی ثبت نام را به گونه‌ای ایجاد کند که انگیزه ایجاد شده و مردم احساس راحتی کنند.
همچنین در این نشست ظرفیت قانون بودجه ۹۸ حوزه وزارت نیرو، پیشنهاد‌های کارگروه‌های زیربنایی، آموزش و اقتصادی و نیز پیشنهاد توزیع اعتبار بند ب تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۸ بررسی شد.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..