فرهنگ غلط، مهمترین سد در برابر تحول در آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: پرداختن به تعلیم و تربیت رسالت همه جامعه است نه تنها آموزش و پرورش.

به گزارش یزدی نیوزمعاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در شورای آموزش و پرورش یزد گفت: تحول در آموزش و پرورش در آغاز راه است و برای تحقق آن نه تنها اموزش و پرورش بلکه همه جامعه باید مشارکت کنند.

ذو علم، مهمترین سد راه تحول در آموزش و پرورش را فرهنگ آموزش غلطی دانست که از گذشته در خانواده، جامعه و حتی آموزش و پرورش شکل گرفته است.
وی افزود: حتی رتبه بندی آزمون سراسری هم کار درستی نیست باید با برنامه ریزی عمیق و فرهنگ سازی نگرش‌ها تغییر کند و در این راه همه مسئولان و دستگاه‌های فرهنگ ساز هم باید مشارکت داشته باشند.
ذو علم اظهار داشت: اگر بخواهیم به اهداف بلندی که ترسیم کرده ایم برسیم باید گام به گام و با برنامه ریزی درست پیش برویم.
استاندار هم رویکرد اموزش و پرورش در موضوع پژوهش را بسیار ارزشمند دانست و گفت: باید از موفقیت چند ساله استان در آزمون سراسری برای تربیت انسان‌هایی خلاق و پرسشگر استفاده کنیم.
طالبی ادامه داد: راه نجات استان از بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات از جمله بیکاری، توجه به اقتصاد دانش بنیان است که باید به عنوان رویکردی راهبردی دنبال شود و آموزش و پرورش نیز دانش آموزان را با این نگاه و رویکرد آشنا سازد.
در نشست شورای آموزش و پرورش که همزمان با هفته پژوهش و فناوری برگزار شد، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های اموزش و پرورش در زمینه پژوهش ارائه شد.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..