رئیس سازمان فضایی ایران:

بخش خصوصی به کمک توسعه دانش فضایی بیاید/تلاش برای کاهش تصدی دولت

رئیس سازمان فضایی ایران از بخش خصوصی خواست تا به کمک توسعه دانش فضایی بیاید و در این زمینه بیش از گذشته به ایفای نقش بپردازد.

به گزارش یزدی نیوز مرتضی براری در جلسه شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد اظهار داشت: فضا همواره مظهر اقتدار و توسعه همه جانبه کشورها بوده و کشورهای توسعه یافته برای این مهم سرمایه گذاری های کلانی انجام می دهند.

 
وی بیان کرد: مهمترین زیرساخت توسعه به ویژه در عرصه اقتصادی، داشتن دانش فضایی و برنامه ریزی برای بهره گیری از آن در تمام ابعاد است و امروز توسعه همه‌جانبه و حل بسیاری از مسائل در گرو ورود به عرصه دانش فضایی و بهره‌گیری هرچه بهتر از آن است.
 
براری تاکید کرد: اگر به این دانش بسیار مهم ورود جدی و درستی نداشته باشیم از دنیا عقب می‌مانیم بنابراین باید در کنار دولت تمام دستگاه‌ها و بخش خصوصی و دانشگاه‌ها با حمایت سازمان فضایی کشور تلاش خود را برای توفیق بیشتر به کار گیرند.
 
رئیس سازمان فضایی ایران اظهار داشت: مهمترین اولویت سازمان فضایی کشور، توسعه زیرساخت های لازم و مناسب در کشور است که تاکنون گام‌های موثری برداشته شده اما برای توسعه این دانش مهم باید به بخش خصوصی و همکاری با آن بیش از گذشته پرداخته شود.
 
وی تاکید کرد: هم‌اکنون در عرصه جهانی ۷۶ درصد  فعالیت این بخش توسط بخش خصوصی انجام می شود و بقیه از سوی دولت و کاهش تصدی‌گری دولت و توجه به علاقه‌مندان برای مشارکت و ورود به این دانش مورد تاکید نظام نیز است.
 
معاون وزارت ارتباطاعات و فناوری اطلاعات یادآور شد: ما با جدیت به دنبال کاهش تصدی‌گری دولت در مسائل فضایی کشور هستیم و باید با فراهم کردن زیر ساخت‌ها و همکاری با بخش خصوصی زمینه را برای توسعه آن و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های فضایی فراهم کنیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..