تدوین سند توسعه مهارت در شهرستان اشکذر

باید تمایل و رغبت را در افراد جویای کار شهرستان برای فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای ایجاد نمود.

به گزارش یزدی نیوز فرماندار اشکذر در دیدار با مدیرکل اداره آموزش فنی و حرفه‌ای استان، ضمن تقدیر از فعالیت‌های مرکز آمورش فنی و حرفه‌ای شهرستان اشکذر گفت: دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای بهترین شیوه مهارت آموزی کاربردی است و باید تمایل و رغبت را در افراد جویای کار شهرستان برای فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای ایجاد نمود.

هادی هادی نسب گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی تعمیرات موبایل، سیم پیچی، کارگاه برق و… باعث شده تا کارآموزان زیادی از مناطق مختلف شهرستان و حتی مرکز استان در این دوره‌ها شرکت کنند که البته باید مسائل و مشکلات این مرکز را به حداقل رسانده تا برگزاری دوره‌های آموزشی تحت تاثیر قرار نگیرد.
وی عدم داشتن ساختمان مرکزی را از مهمترین مشکلات مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان عنوان کرد و گفت: محدودیت در مکان، نحوه تشکیل کلاس‌های آموزشی مرکز فنی و حرفه‌ای را تحت الشعاع قرار داده و شرایط فعلی برای برگزاری کلاس‌ها در این مرکز مناسب نیست.
فرماندار اشکذر با بیان اینکه با اتمام ساختمان نیمه تمام مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان بسیاری از مشکلات مرتبط با این حوزه مرتفع خواهد شد، بر نگاه ویژه مسئولان استان جهت رفع مشکل ساختمان این اداره که مدت زیادی است به صورت نیمه تمام رها شده است تاکید کرد.
مدیرکل اداره آموزش فنی و حرفه‌ای استان هم گفت: بر این باور هستم که مردم این شهرستان باید به مانند مرکز استان از خدمات مناسب فنی و حرفه‌ای برخوردار شوند و نزدیک بودن به مرکز استان نباید این موضوع را تحت تاثیر قرار دهد.
امیر سعید مصباح با بیان اینکه نوع رویکرد آموزش‌های مهارت مراکز فنی و حرفه‌ای باید به سمت و سویی حرکت کند تا منجر به ایجاد اشتغال پایدار شود، بر همکاری و تعامل مجموعه فرمانداری در جهت تدوین سند توسعه مهارت در این شهرستان تاکید کرد.
این مقام مسئول به تشکیل ستاد توسعه مشارکت‌های مردمی برای ارائه خدمات یادگیری اشاره و ادامه داد: نذر و مشارکت مهارتی دو موضوع مهمی است که در این ستاد مورد توجه قرار گرفته و با توجه به سرانه بالایی که خیرین این شهرستان در حوزه‌های مختلف دارند می‌توان با تشکیل این ستاد اقدامات موثری را در جهت ارتقا سطح خدمات مهارت آموزی شهروندان این شهرستان برداشت.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..